Nejslavnější comicsové adaptace II.

Nejslavnější comicsové adaptace II.

Nejslavnější comicsové adaptace II.

Minulý týden jsme si v průvodci představili první várku comicsových klasik a dnes budeme v načatém díle pokračovat. Zaměříme se na zásadní žánrové filmy, kde nebudou chybět takové tituly jako 300, Constantine, V jako Vendeta nebo Hellboy.

Guillermo del Toro (Faunův labyrint, profil přineseme na Realfilmu již tento měsíc), který patří mezi skupinu talentovaného mexického exportu společně s Iňáritem a Cuarónem, jenž se zařadil do kategorie solidních tvůrců převážně horrorového žánru, natočil adaptaci kultovního komiksu Hellboy a udělal to opravdu poctivě.

Nejslavnější comicsové adaptace II.

Grigorij Rasputin (Karel Roden), pracující pro nacisty, otevřel bránu do jiného světa, kterou málem vstoupilo na zem celé množství pekelných mocností. Vojákům se naštěstí podařilo jí včas uzavřít, ale stejně se na zem dostalo pár paranormálních individuí. Mezi nimi i malý červený rohatý tvor. Profesor Bruttenholm (John Hurt) se chlapce ujme a následné roky se o něj stará. Do médií se neustále dostávají zprávy o strašlivém červeném tvorovi o jehož existenci všichni pochybují. John Myers právě nastupuje k profesorovi do služeb jeho utajené skupiny a toho tvora nejenže brzy uvidí, ale stane se jeho parťákem – je to pekelný řízek (Ron Perlman), co si upilovává rohy, v sedmdesáti se mu začínají zapalovat lýtka a jeho vyvolená Liz (Selma Blair) utekla z profesorovy péče a okamžitě jí zavřeli na psychiatrii. Na scéně se objevuje Rasputin, který se vrací zpátky mezi živé společně s již dávno mrtvými nacistickými nohsledy. Hellboy má tedy před sebou mnoho perných chvilek.

Autoři měli k dispozici solidní (nikoliv ohromující) rozpočet, lokace v matičce Praze, neokoukané herce a scénář psaný s láskou k pobavení především náctiletého publika. Hellboy si na nic nehraje a ve svém žánru patří k hodně solidnímu nadprůměru.

Nejslavnější comicsové adaptace II.

Vizuálně vytříbený a na mainstream velmi odvážný snímek natočil dosud režisér klipů a reklam Francis Lawrence a ostudu si rozhodně neudělal, i když oproti comicsové předloze dostál ve svém podání řadu změn.

John Constantine (Keanu Reeves) má zvláštní dar. Je médiem mezi světem živých a mrtvých. Už odmalička vidí příšerné démony a proto se rozhodne spáchat sebevraždu. V pekle stráví dvě minuty, které ho přesvědčí o tom, že tam rozhodně nechce. Jelikož je katolík a ví, jak to na světě chodí, snaží se vykoupit tím, že vymýtá duchy a posílá je zpátky satanovi. Isabela Dodson (Rachel Weisz) spáchá sebevraždu, což je podle jejího identického dvojčete Angely vyložený nesmysl a když jí farář odmítne důstojný smuteční obřad a oznámí jí, že skončí navždy v pekle, rozhodne se Johna vyhledat. Jenže Constantine kouří jednu cigaretu za druhou, má rakovinu plic a chybí mu už jen pár dní. Přesto se rozhodne Angele pomoci. Brzy zjistí, že se dostali do mocenského konfliktu mezi Bohem a satanem, který chce na zemi započít apokalypsu.

Lawrence je jištěn dobrým scénářem, který je na studiový film slušně nekorektní a kvalitními herci. Keanu Reeves, který se odmítl nechat odbarvit na blonďáka (díkybohu) odehrává s Rachel Weisz solidní výkon, který jim umožňuje střídat dobrý mainstream s art filmy, ale do kapsy je hravě strčí dvojice archanděl Gabriel v podání Tildy Swinton a satan v nehorázně komické a zároveň velmi husté kreaci švédského internacionála Petera Stormara. Zaujme i v epizodní roli začínající Shia La Beouf. Constantine bude za čas rozhodně kultovním dílkem.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist