Nejmocnější producenti III: Robert Evans

Nejmocnější producenti III: Robert Evans

Nejmocnější producenti III: Robert Evans

175 cm vysoký, větrem ošlehaný playboy zažil během svého života takové vrcholy a pády, že Jiří Pomeje je proti němu vzor úspěšné kariéry. Pod jeho dohledem vznikly takové filmy jako Kmotr I a II, Čínská čtvrť, Love Story, Rosemary má děťátko, Cotton Club nebo Maratonec a v roce 2002 získal hvězdu na slavném chodníku slávy.

Robert Evans, kterému neřekne nikdo jinak než Bob se narodil v roce 1930 a už od pubertálního věku koketoval se šoubyznysem a byznysem obecně, když pomáhal rozjíždět rodinnou obchodní módní značku.

Díky líbivému zevnějšku se dostal i k pár hereckým úlohám, ale sám moc dobře věděl, že na špici se nedostane. Začal se tedy motat kolem studia Paramount, kde se nechal zaměstnat. A již po pár měsících se stal šéfem produkce. A povedlo se mu to díky náhodě. V roce 1968 se jako zaměstnanec studia podílel na produkci filmu Detektiv s Frankem Sinatrou, který se v průběhu natáčení měnil z klasické detektivky na film se scénami otevřeného násilí a sexu. New York se zde objevil jako město drog a zločinu a novinářům neuniklo, že na natáčení se pohyboval jakýsi agresivní dravec jménem Robert Evans a Paramount má šanci na progresivní úspěch v změněné kinematografii. Hlavouni si to přečetli a udělali z Evanse šéfa produkce a z autora článku novináře Petera Barta zástupce šéfa výroby. Náhoda?

Nejmocnější producenti III: Robert Evans

Z této pozice natáčel Evans svůj první samostatný film, který měl kompletně pod palcem. Bylo to Rosemary, má děťátko (1968). Film produkovala společnost Williama Castlea, která se specializovala na násilné horrorové snímky, ale Evans ze své pozice dovolil Polanskimu natočit ryze autorský art film s horrorovými prvky. A výsledek předčil všechna očekávání. Film za 2 miliony dolarů vydělal při prvním uvedení 33 milionů. A nejen to. Autor předlohy Ira Levin se nechal slyšet, že je to nejvěrnější převedení na plátno jeho knihy a to i přestože film se v některých bodech s knihou míjí.

Evans se stal hýčkaným tvůrcem. Vsázel na nové neokoukané tváře, dával vydělat svým kolegům a chodil na stejné párty, co režiséři Nového HollywooduFrancis Ford Coppola, William Friedkin, Steven Spielberg, George Lucas, Hal Ashby a další. Evans si mezi těmi všemi brzy vybral a vsadil na Francise Forda Coppolu, kterého vzal pod ochranná křídla. Bohužel už tam jeho bystrý úsudek začala kalit drogová závislost.

V roce 1970 stál za sladkobolným snímkem Love Story Artura Hillera s Ryanem O´Neallem a Ali McGraw. Dobové kritiky film nepřivítali s nadšením, přesto se film dostal do hlavních oskarových kategorií a diváci vzali kina opět útokem. Film měl stejné výsledky jako Rosemary, má děťátko. Pro úplnost si to nezapomeňte vynásobit cca 15 x kvůli inflaci.

Nejmocnější producenti III: Robert Evans

Jeho hlavním zájmem se však stala adaptace bestselleru Maria Puza Kmotr. O vzniku obou dílů jsme podrobněji psali již v článku Coppola 70, kde jsou i autentické výroby Roberta Evanse. Oba snímky předčily všechna očekávání v návštěvnosti. Robert Evans se ocitl na špici pelotonu a díky svému způsobu života měl víc nepřátel, než si kdo dovede představit.

Svým vystupováním štval nejen lidi v byznysu, ale i neúspěšné lidi v okolí. Třeba Charlese Mansona. Krvavý večírek, kde byla zavražděna těhotná manželka Romana Polanského Sharon Tate se obešel bez jeho účasti, jen díky tomu, že na poslední chvíli pozvání zrušil kvůli jednání. Pro Paramount vybíral produkce jako Velký Gatsby nebo Pohled společnosti Parallax.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist