The Kid Stays in the Picture (2002)

Nejmocnější producenti III: Robert Evans

The Kid Stays in the Picture

USA 2002, alternativní český název: Ten kluk bude točit, režie: Nanette Burstein, Brett Morgen, scénář: Brett Morgen podle knihy Roberta Evanse, hudba: Jeff Danna, kamera: John Bailey, střih: Jun Diaz, účinkují: Robert Evans (vypravěč), Peter Bart, Francis Ford Coppola, Mia Farrow, Ali McGraw, Jack Nicholson, William Castle, Catherine Deneuve

93 minut, 1.85:1, 35 mm, barevný (ve filmu použito spoustu archivních materiálů společnosti Paramount)

4 ceny (nejlepší dokument podle kritiků v Seattlu a Washingtonu) a 7 nominací

Jsou životní příběhy, které Vás oslní. Někdo zažije neuvěřitelnou událost, na které se dá postavit celovečerní film – vstoupí na Měsíc, uřízne si ruku v horách kapesním nožíkem čínské výroby (127 hodin) nebo z partou čilských horníků uvízne v dole. A někdo prožije bouřlivý život hollywoodského producenta.

Robert Evans (věnovali jsme mu průvodce filmem zde) zažil neuvěřitelný život. Stál u zrodu nejzásadnějších filmů světové kinematografie (Kmotr I, II, Rosemary, má děťátko, Harold a Maude, Čínská čtvrť), oženil se s krásnou divou filmového plátna Ali McGraw a po ohromném úspěchu přišel stejně tak děsivý pád až na dno lemovaný obviněním z vraždy a přechovávání drog.

Po desetiletí v pomyslném údolí stínů se mu podařilo vstát a to stvrdil tandem dokumentaristů vynikajícím filmem The Kid Stays in the Picture, který vyhrál řadu prestižních ocenění, občas se objeví na obrazovkách veřejnoprávní České televize a v kinech běžel v rámci MFF v Karlových Varech. Na csfd je film uveden pod názvem Ten kluk bude točit, ale opravdu nevím, kdo takovou blbost mohl vymyslet, ale aspoň, že slovo Kid někdo nepřeložil jako Děcko:-)

Francis Ford Coppola a Marlon Brando

Film je cenný především v tom, že ho vypráví hlavní aktér příběhu a přináší tak divákovi své pocity, které reflektují šťastné i neskutečně dramatické události té doby. Asi je tudíž zřejmé, že není názorově vyvážený. V tomto případě to není na škodu a osobně to považuji dokonce za přednost.

Ve filmu jsou použity autentické záběry z doby vyprávění dokumentu, zvláště utkví v paměti neuvěřitelný souboj s Francisem Fordem Coppolou a následná existenční záchrana v podobě Jacka Nicholsona, který nezištně pomohl příteli, když byl úplně na mizině a terčem posměchu veřejnosti.

Upozorňuji, že se nejedná o klasický dokument s mluvícími hlavami, Evans posměšně karikuje některé postavy a všichni účinkující se ve filmu objevují pouze z archivních záběrů.

Je a%C

Comments are closed.

TOPlist