Od sametu k latexu – Kym Barrett

Od sametu k latexu – Kym Barrett

Od sametu k latexu – Kym Barrett

Tentokrát jsme se v Realfilmu rozhodli, že měsíc únor budeme věnovat kostýmním velkofilmům. A tím pochopitelně nemáme na mysli jenom historické snímky, protože kostýmy se dají s úspěchem uplatňovat v celé řadě žánrů, z nichž zdaleka nejvýznamnější úlohu hraje sci-fi. V prvním průvodci se tak zaměříme na Kym Barrett, která stojí za filmy jako Romeo a Julie, trilogii Matrix nebo Do pekla, které se natáčelo i u nás a o které se tvrdí, že zařídila velkou renesanci kůže do našich šatníků.

Kym Barrett je půvabná sympatická kostýmní návrhářka původem z Austrálie, která svou kariéru začínala v divadle a dodnes s ním nerozvázala úzkou spolupráci. Navrhuje třeba kostýmy pro slavný Cirque du Soleil. A proto asi nikoho nepřekvapí, když Vám sdělíme, že její první film byla Shakespearova adaptace Romeo a Julie, kterou natočil Baz Luhrmann.

Od sametu k latexu – Kym Barrett

Kym Barrett vycházela při prvotních návrzích ze scénáře a nebála se experimentů. Jestliže scenárista popsal Julii jako andělské stvoření, neváhala jí do slavné scény za akváriem navrhnout andělská křídla a jestliže Romeo byl popsán jako čistý princ, doplnila mu kostým o části kovové zbroje.

Návrhy nejdříve připravila rozkreslené na papír a pak přinesla na ukázku koláže z jejích navržených kostýmů a hlav herců. Její metoda práce vždy vychází ze spolupráce s hercem. Snaží se z herce dostat jeho představu o roli a pomáhá mu jí tak dotvářet kostýmem. Pochopitelně, že nesmí respektovat prostou nechuť herce se do něčeho obléknout. I herci jsou totiž častokrát velmi konzervativní.

Průvodce Sci-fi I - Matrix

Bratři Wachovští, kteří přišli s nápadem Matrixu za Joelem Silverem, chtěli vymyslet úplně nový design. Kym Barrett byla ta správná volba, protože už měla zkušenosti s Hollywoodem a film se, jak známo, točil v Austrálii. Kym sice nebyla ve filmové branži příliš dlouho, ale tím pádem také netrpěla předsudky, zvláště kvůli filmovým efektům. Matrix pro ní představoval ohromnou výzvu. Nešlo jen o to navrhnout skvělý design pro kostýmy, ale musela vymyslet celé variace kostýmů pro akční sekvence kvůli zavěšení lan na herce a kaskadéry při choreograficky náročných scénách. Kostýmy agentů měly dokonce 40 variací!

Pokud máte sami zkušenost s nošením kožených oděvů je Vám jasné, že v takovém oblečení asi opravdu salto nebo kop s otočkou neuděláte. A navíc musíte neustále myslet na to, že se natáčí převážně před zeleným pozadím, jehož užívání si ten, kdo to nikdy nevyzkoušel, představuje jako Hurvínek válku. Velkým problémem je pochopitelně barevné spektrum modré barvy, proto musela Kym respektovat, že žádný její kostým nesmí obsahovat ani trochu modré. I s tímto poznáním však zjistila, že když navrhla bílý kostým, tak měli trikaři co dělat se zelenými odrazy na kostýmech z pozadí.

Pro slavný kostým Nea, který si všichni fanoušci představují jako dlouhý kožený kabát musela vymyslet něco úplně specifického. Proto si koupila v obchodě obarvenou vlnu, cca 3 dolary za metr, a z toho kostým ušila. Trikaři a promotéři matrixovských oděvů pak dodělali své.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist