Hipík v mainstreamu: Joel Schumacher

Joel Schumacher

Naprosto zásadním snímek 80. let se však stal kultovní upírský film The Lost Boys, kde Schumacher objevil své filmové alter ego v Kieferu Sutherlandovi, kterému několikrát zachránil kariéru. Zapomeňte na romantické Stmívání, to všechno už tu jednou bylo a lépe.

Dva pubertální bratři Sam a Michael se přestěhují se svou matkou do nového města v Kalifornii. Michael se však začne měnit. Upírská komedie plná rockové hudby, paření, krve a humoru byla ta správná dávka, která se plně trefila do atmosféry doby. Ve filmu ztvárnili hlavní role Jason Patrick, Corey Haim, Dianne Wiest a právě Kiefer Sutherland. Snímek měl ohromný komerční úspěch v kinech a poté i na nosičích a dodnes mu zůstává punc kultovního filmu.

Dalším snímkem, který Schumacher režíroval byl u nás prakticky neznámý film Cousins s Tedem Dansonem, Seanem Pennem, Isabelou Rosselini a Wiliamem Petersenem v hlavních rolích. Remake francouzského snímku o dvou párech, kteří jdou na svatbu, po které si vymění partnery však bohužel ani zdaleka nedosáhl kvality originálu.

Joel Schumacher

Michael Douglas si přečetl článek v novinách o podivných medicínských experimentech na jedné americké vysoké škole a věděl, že by to mohl být zajímavý film. Douglas měl velmi dobré vazby se studiem Columbia, které je vlastně v jeho producentské kariéře víceméně jeho domovským studiem. Pro režii snímku si překvapivě vybral Joela Schumachera, který mohl podobný snímek natočit – měl zkušenosti s ansámblovým filmem a vytvoření atmosféry prokázal již v The Lost Boys.

Pětice mladých mediků (Kiefer Sutherland, Oliver Platt, Julia Roberts, Kevin Bacon a William Baldwin) se dobrovolně účastí experimentu, kdy dobrovolně podstoupí klinickou smrt a ocitnou se po několik sekund na jiném světě.

Jeden z mých nejoblíbenějších filmů má neuvěřitelně silnou atmosféru, působivý hudební doprovod Jamese Newtona Howarda a jistě se mu budeme ještě v budoucnosti podrobněji věnovat.

Joel Schumacher si vždy potrpěl na lidi, s kterými slavil úspěch a je pravda, že Schumacher je jeden z mála režisérů, kteří mají v branži opravdu dobrou pověst kvůli své povaze. Když uspěla limonáda Pretty Woman natočil svůj sladkobolný melodram Zemřít mladý, do kterého znovu obsadil Julii Roberts. Adaptace románu Marti Leimbacha se setkala s celkem slušným ohlasem, ale Schumacher věděl, že tento žánr mu příliš nesvědčí.

Joel Schumacher

Schumacherovým mistrovským dílem je film Volný pád, kterým se prezentoval na festivalu v Cannes. Snímek tam soutěžil v hlavní soutěži o Zlatou palmu.

Volný pád je přesně ten druh klasického filmu, který se dnes už příliš netočí. Hlavní hrdina je proti typu obsazený Michael Douglas. William nebo-li D-Fens (Michael Douglas) chce jenom navštívit svou holčičku a popřát jí k narozeninám. Jeho odysea psychického vyhoření symbolizující morální deziluzi amerického snu mu do cesty klade řadu nečekaných překážek.

Tento nepříjemný scénář koloval studii zhruba se stejným kreditem jako spam. Když se k němu dostal Arnold Kopelson, tak se rozhodl, že by nebylo špatné ho natočit jako televizní film pro nějakou kabelovku. Jenže ve stejnou dobu si ho přečetl i jeho dobrý známý Michael Douglas, který mu řekl:,,hele, to je naprostá bomba. Byl bys blbej, kdybys tohle nepustil do kin.“ A Michael Douglas má na kontroverzní témata čuch.

K filmu byl přizván právě Joel Schumacher kterému se podařilo ze zajímavého scénáře natočit mistrovské dílo plné depresivní atmosféry. Film se nakonec bez potíží zaplatil, ale provázela ho pověst kontroverzního snímku. Jihokorejská komunita byla uražena známou scénou, kdy jde Douglas nakupovat do korejského obchodu a pak ho rozmlátí basebalovou pálkou. Nakonec bylo rozhodnuto, že snímek nebude v Jižní Koreji pro jistotu vůbec promítán.

Pages: 1 2 3 4 5

Přidat komentář

TOPlist