V.I.P. Výhled

V.I.P. Výhled

Pan Popper a jeho tučňáci

recenze Ondry Slaniny

Paul

Paul

Roman Potoczný: **** Už jsme viděli hodné mimozemšťany („Blízká setkání třetího druhu“), extrémně hodně mimozemšťany („E.T. Mimozemšťan), ale rovněž ty kruté („Predator“) a úplně nejkrutější („Vetřelec“). Scénáristé Simon Pegg a Nick Frost se rozhodli všechny mýty o mimozemšťanech protřepat, zamíchat a vytvořit báječně uvolněnou komedii, ve které sami „vystřihli“ hlavní role anglických turistů, toužících prozkoumat oblast 51 v Nevadě, kde se kdysi v okolí Rosswellu údajně zřítilo U.F.O.

Sama jejich pouť by asi nebyla třeskutě zábavná, nebýt setkání se skutečným mimozemšťanem Paulem, jehož přítomnost vede nejen k mnoha vtipným odkazům ke kultovním sci-fi filmům, ale rovněž k lehké a vytříbené satiře na téma zabedněnosti venkovanů, náboženských fanatiků, amerického patriotismu, či zarputilosti pověstných „mužů v černém“ (Jason Bateman). Dle mého názoru zatím nejlepší komedie tohoto roku, které dodává legračního lesku i epizodní přítomnost potíračky všech vetřelců Sigourney Weaver. A mimochodem, víte, že Adam Shadowchild vydal další knihu? ;-) …

V peřině

V peřině

Roman Potoczný: ** Z filmu jsem odcházel s dojmem „Mamma Mia“, co to ti naši filmaři zase vytvořili za paskvil.

Jedna hvězdička za fakt, že se podařilo vytvořit první, český 3D film. Druhá hvězdička za zpracování snového světa v peřině, který neoslní, ani neurazí, je příjemně barevný, plastický a pokud by se celý děj filmu odehrával pouze v peřině, pak by snad i mé hodnocení mohlo být smířlivější.

Takto mi nezbývá, než konstatovat, že vyšel na prázdno další pokus, vytvořit povedený film v rámci kategorie rodinné zábavy. Jakkoliv se o to naši filmaři snaží, stále se jim to nedaří a tentokrát tomu nenapomohly ani písně a tance, protože na žalostném scenáristickém základě Miroslava Adamce, se slaboduchými písněmi René Rypara a s texty písní, napsanými rovněž Miroslavem Adamcem, opravdu nemohl natočit povedený film ani můj oblíbený režisér F. A. Brabec.

Aktuální V.I.P. Výhledy

V.I.P. Výhled (Princ a pruďas, Lidice, Pařba v Bangkoku)

V.I.P. Výhled (X-Men: První třída, Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, Melancholia, Kung Fu Panda 2)