EXKLUZIVNĚ – Již příští čtvrtek zveřejníme rozhovor s Johnem Ottmanem!

John Ottman

Rozhovor s Johnem Ottmanem jsme již otitulkovali a příští čtvrtek u příležitosti uvedení filmu The Resident nebo-li filmu Intimní past (info zde), ke kterému složil hudbu ho zveřejníme na stránkách Realfilmu.

O natáčení rozhovoru jsme psali již v této aktualitě, ale také jsme slíbili, že vám dáme nahlédnout do skladatelovy kuchyně, i když v případě Johna Ottmana je to kuchyně nejen skladatelská, ale i střihačská, režisérská a producentská.

Bryan Singer

O filmu Valkýra: Pro text písně pod závěrečnými titulky They’ll Remember You byla použita báseň Johanna Wolfganga von Goethe. John Ottman ji ovšem musel upravit tak, aby seděla do rytmu. Zatímco u prvních slok to nebyl problém u závěrečné sloky nastalo mezi zkušebním publikem z Německa trapné ticho. Němci, kteří seděli v sále totiž závěrečné sloce nerozuměli ani slovo. Ottman, který neumí německy, totiž ztlumil některé slabiky v domnění, že sboru stejně není příliš rozumět. Pak si však uvědomil svou chybu, nasypal si popel na hlavu a změnil rytmus písně tak, aby odpovídal básni. Skladbu si poslechněte na tomto odkazu.

Bryan Singer

O filmu Superman se vrací: Když se fanoušci dozvěděli o tom, že na pozici skladatele Supermana vystřídá Johna Williamse začal dostávat výhrůžné emaily, ve kterých mu pravověrní fandové vyhrožovali smrtí. Studio nakonec slavného skladatele zaplatilo jako konzultanta. Williams Ottmanovi jednoho dne telefonoval a nabídl mu, že mu pošle originální partitury, aby se mohl dívat do not. Ottman poděkoval, ale řekl, že má jeho témata v uších a jeho noty nepotřebuje. Od té doby se neslyšeli. Pak mu producenti oznámili, že se John Williams přijede podívat na den do Londýna na nahrávání. Po očekávání a plný nervozity se mu nakonec ulevilo, že v ohlášený den nedorazil.

Bryan Singer

O filmu Jack the Giant Killer: Aktuální pohádkový projekt, který John Ottman současně také produkuje a stříhá. K tomu, aby pro film mohl skládat hudbu, musel režisérovi Bryanu Singerovi, jako pokaždé, slíbit, že film bude rovněž stříhat. Vzhledem k náročným technologiím, které se na filmu užívají (film je natáčený technologií jako Cameronův Avatar a podílí se na něm režisérovi asistenti jako konzultanti), tak má sedminásobně víc práce, než u běžného hraného filmu.

Jaký je jeho pracovní harmonogram: Začíná pracovat v 10 hodin ráno. Do 19 hodin však obvykle neudělá nic, protože neustále někdo telefonuje a ruší. Na tvůrčí práci tak zbývá čas od 19 do 3. hodin. Nejvíce ho vždy děsí písmeno X v kalendáři, které označuje termín dokončení.

Nejslavnější adaptace Stephena Kinga

Nejoblíbenější soundtracky z vlastní tvorby: ,,Zpravidla k filmům, které nikdo neviděl,“ řekl s mírným smutkem v hlase. Jedná se o hudbu k filmům Inkognito, Astro Boy, Nadaný žák.

Bryan Singer

A jako upoutávku zveřejňujeme odpověď na jednu otázku, kterou jsme mu položili v Chotěboři, která se týká klasického filmu Obvyklí podezřelí.

RF: Četl jsem jednu komickou zajímavost týkající se Obvyklích podezřelích. Zajímalo by mě, jestli je to jen drb nebo pravda? Podle legendy jste zjistili, že vám chybí jeden záběr, a tak jste si ho natočili na zahradě, protože vám došly peníze. Tak, jak to bylo?

John Ottman: Peníze nám sice nedošly, ale bylo to levné řešení. Ale vlastně už nevím. Bylo to na dvorku u Bryana Singera, tedy u chlápka, který Bryanovi pronajímal pokoj. Už si to přesně nepamatuju. Potřebovali jsme pár záběrů, jak začíná hořet loď. Trochu pozměnit příběh. Nejdřív jsme tam měli výbuch bomby. Jenže to nefungovalo. Měli jsme tam požár a bylo potřeba ukázat, kdo ho založil. A napadlo mě, co kdyby Kaiser Söze kouřil a jak upustí cigaretu, na lodi je přece spousta paliva, tak by ji zapálil. Takže jsme potřebovali natočit spojováky. Přemýšlím, čí byla ruka a čí noha. Myslím, že moje byla ruka. Šli jsme tedy na dvorek Bryanova spolubydlícího. Dali jsme tam model lodi. Natočili jsme detail mé ruky, jak upouští cigaretu, on si natočil nohu a bylo to.

Přidat komentář

TOPlist