Exkluzivní rozhovor s Johnem Ottmanem

John Ottman

Milí čtenáři, jak jsme slíbili, dnes u příležitosti české premiéry filmu Intimní past (The Resident), ke které složil hudbu právě John Ottman přinášíme exkluzivní rozhovor.

Zřejmě jste si již četli, jak jsme rozhovor natáčeli a pokud ne, tak na tomto odkazu máte možnost. Pevně věříme, že se vám náš historicky první rozhovor na Realfilmu bude líbit a zároveň bych se chtěl omluvit za občasné přežblepty, kterých jsem se nervozitou dopustil. Přeci jenom jsme filmaři, ne novináři. Přejeme vám příjemnou zábavu!

Exkluzivní rozhovor s Johnem Ottmanem

RF: Pane Ottmane, jste mimořádný multitalent, dělal jste hudbu pro jeden z nejlepších comicsových filmů X-Men 2, (souhlasím – se smíchem doplňuje John Ottman). Složil jste a také stříhal jeden z nejlepších filmů v historii Obvyklí podezřelí, podle imdb.com a také mého mínění. Také jste režíroval, stříhal a skládal hudbu k filmu Temná legenda 2, který byl číslo 1 v návštěvnosti v USA. Jaká úžasná kariéra! Rád bych se Vás zeptal, která část při výrobě filmu je Vám nejbližší? Jestli skládání hudby, střih nebo režie?

John Ottman: Skládání hudby mám nejraději. Střih mě baví tak tři týdny a pak toho mám plné zuby. Jenže pak zjistíte, že vás čeká ještě rok nebo rok a půl. Miluji režírování, ale pak jsem se vrátil k filmové hudbě. To je ale na dlouhé povídání. Bylo mi nabízeno pár filmů pro teenagery, ale odmítl jsem. Nikdy nevíte, jestli jste se rozhodli špatně nebo dobře, ale tento druh filmů jsem nechtěl točit. A tak jsem se vrátil ke skládání filmové hudby. Když se ohlédnu zpátky, vždycky jsem hledal něco nového. A zřejmě i proto, pro mě byla filmová režie tak atraktivní. Jenže, kdybych režíroval rok a půl, tak bych se asi taky chtěl vrátit ke skládání. Někdy se pak ptám sám sebe, jestli by teď nebyla zábava třeba něco stříhat. A to už je poslední štace.

RF: Když skládáte hudbu pro film, je pro Vás lepší psaní hudby během natáčení nebo až po něm?

John Ottman: Po něm. Myslím, že by byla zábava psát hudbu třeba během natáčení Tenkrát na Západě. Kdybych napsal partituru rovnou na place a hned jí tam zahrál, tak to by mě neskutečně bavilo. Jenže to dnes není možné. Ve filmu se nepoužívají již tak dlouhé hudební sekvence. Z devadesáti procent píšete hudbu k obrazu a ten vám diktuje, co máte dělat.

RF: Kdo je Váš oblíbený skladatel a kdo Vás nejvíce inspiruje?

John Ottman: Jerry Goldsmith je můj idol. Je to můj Ježíš. Stylisticky jsem se toho od něj hodně naučil, stejně jako od Johna Williamse. Na hudbě těchto skladatelů jsem vyrůstal. (Myslím, že mi natáčí boty, dívá se na kameramana Dana Adama). Jako malý jsem si na konci 70. a začátkem 80. let užíval dnes již klasické filmy těchto autorů a myslím si, že to byla nejlepší éra filmové hudby.

RF: Jen pro Vaši informaci. Na Realfilmu máme také profily hudebních skladatelů. Je tam John Williams, Jerry Goldsmith a John Ottman.

John Ottman: Vážně? To je ohromné. Co tam dělají ty ostatní? (smích) Děkuji. Je to pro mě čest.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist