Industry – týden od 19. září 2011

Industry – týden od 17.7.2010

Další zprávy z filmového průmyslu přináší pozvánku na zajímavý festival pro milovníky dobrých filmů Ostrava Kamera Oko, dnes má premiéru skvělý film Půlnoc v Paříži, podíváme se na přijetí filmu Drive u nás a v zahraničí, dočkáte se i pravidelného přehledu filmových hitů v tuzemsku a zámoří a James Cameron nám prozradí, jakým způsobem bude natáčet dvojku a trojku Avatara.

Již zítra zahajuje festival Ostrava Kamera Oko (OKO), který je zaměřený na nejzajímavější kameramanské počiny světové i domácí kinematografie. O programu jsme psali již zde. Nicméně s organizátory festivalu máme předběžně domluvený rozhovor se slavným kameramanem Peterem Zeitlingerem, jež proslul spoluprací s Wernerem Herzogem například na Oskarovém dokumentu Grizzly Man nebo špičkovém válečném survival dramatu Temný úsvitChristianem Balem. Držme si tedy společně palce, ať se po Johnu Ottmanovi a Ivanu Trojanovi rozšíří řady dalších Realfilmem zpovídaných špičkových osobností světového filmu.

Půlnoc v Paříži (2011)

Již ode dneška se můžete vypravit na intelektuální komedii a romanci Půlnoc v Paříži od klasika obou žánrů Woodyho Allena. V redakci jsme film již viděli, a to jak šéfredaktor Ondra Slanina tak spolupracovník Realfilmu ve filmové divizi Igor Hellebrandt. Doufám, že Owena Wilsona bude Allen využívat častěji.

Drive (2011)

Minulý týden měl světovou premiéru špičkový neo-noir Drive. Zatímco kritici, včetně nás na Realfilmu, pějí zaslouženě chválu. O filmu a jeho struktuře budeme brzy psát v zbrusu nové rubrice Pod povrchem, kde se budeme věnovat teorii filmu a informacím ze zákulisí. Diváci v USA však film hodnotí velmi rozpačitě. Může za to americké PR oddělení amerického distributora FilmDistrict, které se krátkými agresivními televizní spoty snažilo nalákat na zběsilou akční jízdu. Přitom by se mnohem více hodilo vsadit na temnou notu filmu, která diváky doslova přiková do sedadel. Každopádně snímek měl rozpočet 13 milionů dolarů a během prvního víkendu vydělal jako několik posledních snímků Ryana Goslinga dohromady a jeho pouť skončí hodně v černých číslech.

Muži v naději (2011)

V českých kinech jsou Muži v naději (478 tisíc diváků) bezkonkurenčním hitem pozdního léta a zřejmě budou i hitem roku! Na dvojce je další tuzemská podívaná a to znovuoživená populární Saxána. První víkend (42 tisíc diváků) svědčí o tom, že diváky pořád táhne a tržby 4,8 milionů korun film rozhodně vyšvihnou výš než Brabcovo dětské V peřině. Na trojce jsou Šmoulové (330,7 tisíc diváků), které mi můj dvouletý synovec bez problémů vyjmenuje. I díky němu má film vyděláno neskutečných 46,7 milionů korun. Na čtvrtém místě (17,7 tisíc diváků) je pětka nejlepší horrorové série posledních let Nezvratný osud. Tržby 3,1 milionů korun je celkem slušný výsledek. TOP 5 uzavírá právě film Drive. Neznámí herci, neznámý režisér, zato skvělý film. Snímek vidělo v art kinech solidních 8 tisíc diváků a tržby 1 milion korun slibují světlé zítřky. Gratulujeme!

Drive (2011)

Po dlouhé pauze se do kin vrátil vylepšený o třetí rozměr legendární Lví král. Obnovená premiéra kralovala americkému víkendu a tržby 30,2 milionů dolarů jsou skvělým výsledkem. Na dvojce je Soderberghovo apokalyptické virové drama Contagion (info zde) s celkovými tržbami 44,3 milionů dolarů a velmi rozumným poklesem od premiéry. Trojku obsadil neo-noir Drive a do pokladniček finančníkům z Wall Streetu přinesl 11,4 milionů dolarů. Na čtyřce je megahit The HelpEmmou Stone a naprosto neuvěřitelnými 147,4 miliony dolarů. Páté místo obsadila novinka Straw Dogs (info s trailerem zde) se zajímavou dvojkou Jamesem Marsdenem a nádhernou Kate Bosworth. Nicméně remake Strašáků Sama Peckinpaha diváky příliš nenalákal a buranský akční thriller vynesl zatím pouhých 5,2 milionu dolarů.

James Cameron

Sigourney Weaver už v médiích komentovala James Cameronovy scénáře k novým pokračováním Avatara samými superlativy a fenomenální režisér posouvá hranici technických možností na další laťku. Zapomeňte na rychlost 24 obrázků za minutu! Petere Jacksone, zapomeň na rychlost 48 okének za minutu (tak točí Hobita). Cameron bude točit 3D snímky rychlostí 60 okének za minutu! Pro Hollywood Reporter řekl:,,Věřím, že to udělá lepší 3D. Existuje spousta argumentů proč zvýšit počet okének za minutu na 48 nebo právě 60. Osobně cítím, že novější verze software (pro digitální projekce) zvládne obojí. Na projektoru se nic měnit nemusí, nemusí se dělat nic s lampou ani čočkama. Jenom při nahrávání nové verze softwareu si můžete vybrat formát, a ať si filmaři sami rozhodnou.“

Související články:
Vyhlášení soutěže s filmem Drive
Exkluzivní rozhovor s Johnem Ottmanem
Festivalové blogy z MFF Karlovy Vary
Rozhovor s Ivanem Trojanem

Jak se točil film Drive

Ocelová pěst Hugh Jackmana má plnohodnotný trailer
Útěk ze Sibiře vychází na nosičích DVD a Blu Ray
Zajímavé úvodní titulky podle redakce Realfilmu
Na světě je bikerský trailer na akční thriller David Koeppa
Soutěžte o nejlepší námět na dokument s HBO
Chystá se 13. ročník filmového festivalu MANHATTAN SHORT

Přidat komentář

TOPlist