Jak se točil film Drive

Přiřítil se první trailer na hit z Cannes Drive!

Již příští čtvrtek vstoupí do českých kin snímek Drive, který kromě toho, že vyhrál cenu za nejlepší režii na MFF v Cannes, kde porazil i dánského pederasta Larse Von Triera, má pověst zatraceně dobrého filmu a podle redakčního kolegy Davida Hechta, který ho včera viděl, je skutečnou filmovou jízdou.

Pokud si chcete zkrátit čekání na premiéru soutěží, tak neváhejte a za odpovědi na tři velmi jednoduché otázky můžete vyhrát skvělé filmy na DVD od distributora snímku společnosti Blue Sky Film.

Drive je filmem na motivy stejnojmenné novely Jamese Sallise. Právě ten byl důvodem, proč producenti Marc E. Platt a Adam Siegel ze společnosti Marc Platt Productions nastartovali své tvůrčí motory a rozhodli se útlou knihu adaptovat do podoby celovečerního filmu.

Producent Adam Siegel vše vysvětluje: „Součástí mojí každodenní práce je hledat nápady na nové filmy a jednou ze souvisejících činností je i čtení Publisher’s Weekly. Přečetl jsem si drobnou recenzi, která zmiňovala novelu o bezejmenném nájemném řidiči. Okamžitě mne to zaujalo a zavolal jsem agentovi a ještě téhož večera jsem si tu knihu přečetl.“

„Byl jsem velice nadšený,“ pokračuje. „Zdálo se mi, že se jedná o postavu, které už příliš často nejsou k vidění – byl to muž s jasným cílem. Byl v něčem velice dobrý a nehodlal se kvůli tomu cítit provinile.“

Zkušený producent Marc E. Platt, který dohlížel např. na Wanted, s tím souhlasí. „Hlavní hrdina, zvaný prostě Řidič, si mě okamžitě získal. Byl to tajemný, odtažitý člověk, který se řídil velice specifickými pravidly.“

„Připomínal mi některé mé dřívější hrdiny,“ směje se. „Postavy, ke kterým jsem jako chlapec vzhlížel, představované herci jako Steve McQueen a Clint Eastwood. Muže, kteří toho mnoho nenamluvili, ale uměli se velice razantně ozvat a promlouvaly za ně jejich činy.“
Všechny filmy režiséra Refna (podívejte na trailer k Valhalla Rising) mají výrazný vizuální styl a jedním z jeho charakteristických rysů je způsob použití širokoúhlých záběrů kamery.

V tomto filmu byl úkolem realizovat Refnovu vizi pověřen kameraman Newton Thomas Siegel (Prvotní strach, Valkýra, X-Men 1, 2), ASC, dlouholetý spolupracovník Bryana Singera a Johna Ottmana, zodpovědný také například za film Frankie and Alice. „Viděl jsem Nicolasovo dílo a věděl jsem tedy, že od tohoto projektu bude očekávat velice unikátní pohled a perspektivu,“ míní Sigel. „Snažili jsme se najít způsob, jakým bychom uplatnili všechny prvky, které z něj udělaly toho do jisté míry ojedinělého režiséra, kterým je, a současně se posunuli na další stupeň jejich vývoje. V podstatě jsme zachovali širokoúhlý styl s velkou hloubkou a bohatým pozadím, ale přesto jsme to povýšili o úroveň tím, že diváka nutíme adaptovat se na pestrou škálu rozličných lokací a situací, zatímco mu vyprávíme příběh plný rychlosti,“ pokračuje. ,,Jednou z nejtěžších výzev bylo to, že ačkoliv se tenhle film jmenuje Drive a je o muži, co miluje řízení, není to víceméně film s automobilovými honičkami,“ zamýšlí se Sigel. „Jak honičky, které ve filmu jsou, natočit tak, aby působily svěžím dojmem a přesto stylisticky nevybočovaly z atmosférického tónu celého filmu, který pro něj Nicolas určil?“ Podívejte se zde.

Při natáčení zmíněných honiček stála před kameramanem Sigelem a jeho týmem celá řada náročných úkolů. „Nicolas rozhodně nechtěl ani náznak něčeho, co by připomínalo ručně drženou kameru.“ Kamerová konstrukce, vytvořená pro natáčení filmu Seabiscuit, se nakonec ukázala jako ideální i pro natáčení celé řady automobilových sekvencí tohoto filmu. „Umístili jsme auto na ni, což umožnilo Ryanovi soustředit se na hereckou stránku jeho role,“ vysvětluje kameraman Sigel. „Auto ve skutečnosti řídí školený profesionální řidič, ale působí to dojmem, že ho ve skutečnosti řídí Ryan.“

„Spolupráce s Nicolasem byla naprosto skvělá,“ prohlásil Sigel po skončení natáčení. „Bylo to lepší, než bych si kdy dokázal představit. Má velice jasnou vizi, což u režisérů opravdu obdivuji. Je velice otevřený návrhům a chce znát vaše názory, a pak si z nich vybere to, co se mu líbí, a vypustí to, co se mu nezamlouvá. Měl jsme pro něj celou řadu návrhů, ale myslím, že zůstal věrný své obecné představě o natáčení filmů i té specifické, týkající se právě tohoto.“

„Drive divákovi nabízí pestré, podmanivé i hloubavé záběry Los Angeles takového, jak ho příliš často nevídáme,“ popisuje výslednou vizuální podobu celého snímku vedoucí výroby David Lancaster. „Ať už se jedná o málo vídané zapadlé uličky v centru Los Angeles či vyprahlá místa na vrcholcích kopců pouštní krajiny, která ho obklopuje, Sigelovi se tu podařilo představit divákovi Los Angeles ve zcela nové podobě v celé jeho rozloze až ke skalnatým útesům na pobřeží moře.“

Na český trailer k filmu se podívejte zde.

Přidat komentář

TOPlist