Hans Zimmer

Hans Zimmer

Hans Zimmer

Hans Zimmer

Ne vždy se vůle akademiků a znalců hudby a filmu musí snoubit s osobním vkusem. Přesně tak je tomu i v mé oblibě skladatelů filmové hudby, protože z mého pohledu tři historicky nejlepší zatím soustředili ve svých rukách dohromady pouhé dvě sošky Oscara a z toho jednoho za celoživotní přínos, kterého získal můj oblíbenec číslo „2″ Ennio Morricone. Můj největší oblíbenec Thomas Newman nezískal zatím žádného Oscara a toho jediného, skutečně filmového, pak získala z mého pohledu „trojka“ mezi skladateli, skladatel německého původu, Hans Zimmer.

Hans Florian Zimmer se narodil 12. září 1957 ve Frankfurtu nad Mohanem. Jeho otec umřel, když byl ještě dítě a tak se mladý Zimmer pohroužil do hudby a jako teenager se přestěhoval do Londýna. Své hudební ostruhy nejprve sbíral jako klávesista a hráč na syntezátory v novovlnné skupině The Buggles, která proslula tím, že její hit „Video Killed the Radio Star“ byl prvním, který odvysílala stanice MTV. Některé zdroje připisují Hansi Zimmerovi i účast ve skupině Ultravox avšak tak, či onak bylo jeho působení v showbusinessu ve srovnání s budoucí filmovou tvorbou, pouhou epizodou.

Klíčovým pro jeho kariéru bylo londýnské setkání a spolupráce se známým skladatelem a mentorem Stanley Myersem, který jej v letech 1982 – 1987 přivzal ke spolupráci na několika projektech (např. „My Beautiful Laundrette“) a brzy mu dohodil i první sólové projekty. Hans Zimmer do něj vložené naděje v žádném případě nezklamal, jelikož již jeho první projekty byly ve znamení pronikavých úspěchů.

Filmy „Rain Man“ z roku 1988 a „Řidič slečny Daisy“ z roku 1989, které Hans Zimmer ozdobil svou hudbou, získaly Oscara za nejlepší film, což se stalo pro Hanse Zimmera v jeho kariéře zlomovým bodem a otevřelo mu dveře k další tvorbě v devadesátých letech.

Za „Rain Mana“ obdržel svou první nominaci na Oscara v kategorii „Best Original Score“ a v roce 1994 zúročil svou další nominaci za film „Lví král„, který se však dosud stál jeho jediným Oscarovým úspěchem, ačkoliv plejáda filmů, ke kterým napsal hudbu, je obdivuhodná.

Piráti z Karibiku

Hans Zimmer platí za nesmírně pracovitého skladatele. Film „Poslední samuraj“ z roku 2003 se stal 100-tým filmem, ke kterému složil hudbu. Rád tvoří k několika filmům paralelně, ovšem občas se mu jeho zanícení nevyplácí. Stejně tomu bylo právě v době, kdy dodělávál hudbu k filmu „Poslední samuraj“. Tou dobou Jerry Bruckheimer nebyl spokojen s hudbou, kterou vytvořil k filmu „Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perlyAlan Silvestri a nabídl Zimmerovi vytvoření paralelního hudebního doprovodu. Ten byl ovšem zaneprázdněn již zmíněným filmem a tak hudbu dokončil Zimmerův souputník ze studií Media Ventures v Santa Monice Klaus Badelt. Ovšem k práci na dalších třech pokračováních „Pirátů z Karibiku“ byl pak již přizván právě Hans Zimmer a tak ačkoliv není autorem nejznámější původní znělky série, atmosféru posledních třech filmů série má jednoznačně „na svědomí“.

Pages: 1 2

3 Diskuse

  1. Ondra Slanina napsal:

    Romane, vítej na Realfilmu! Tradičně informačně vyčerpávající a zajímavé. Už se těším jak se ,,utkáš“ s Ennio Morriconem!:-)

  2. Vojta S napsal:

    Velice kvalitní článek, který mě donutil se nad tímto tvůrcem znovu a hlouběji zamyslet. Díky

  3. Roman Potoczný napsal:

    Díky za příspěvek a hlubší zamyšlení … Myslím, že Hans Zimmer si jej rozhodně zaslouží …

Přidat komentář

TOPlist