Editorial o Realfilmu, stahování, grantové politice a marihuaně ve filmu

Uplynulý týden byl jedním z těch dalších zátěžových testů, kolik toho člověk je vůbec schopen vydržet, aniž by si to hodil. Nicméně soudě podle toho, že je těsně po sobotním obědě, dopadlo vše jako v Hollywoodském filmu – tedy happy endem. A nyní k nadpisu článku.

Tento týden jsme na Realfilmu zvládli novinářské projekce filmů Den zrady (EEAP) a Hamlet podniká (Cinemart). Prvně jmenovaný je špičkovým politickým thrillerem, kde George Clooney potvrzuje, že je nejenom skvělý herec, ale i fantastický režisér a producent, zkrátka opravdová filmová osobnost a stává se za života gigantem a institucí. Film se mi velmi líbil a recenzi budeme publikovat ve středu večer před premiérou, která je již za pár týdnů.

Film Hamlet podniká bude na Realfilmu dříve, protože se jím zahajuje Nordfest, o kterém jsme již informovali a ještě jednou budeme. Jedná se o starší snímek Akiho Kaurismäkiho určeného spíše festivalovému publiku, zvláště pak studentům, kteří ho jistě docení.

Tento týden také probíhá soutěž s idnesem o naší knihu, pod kterou jsem podepsaný jako autor . Po několikatýdenním vyjednávání a jednání s právníkem jsme se rozhodli svěřit distribuci Kosmasu, takže kniha bude i na pultech knihkupectví. Nějaké výtisky však zůstanou ve skladu Realfilmu, takže se bude nadále prodávat i přes internet i stálá prodejní místa. Každopádně mě ve snu nenapadlo, že náklad téměř zmizí za tři měsíce a nenápadně jsem byl dotázán na dotisk. Takový úspěch člověk pochopitelně očekává, ale když se dostaví je to mírný šok a pěkný dárek k blížícím se třicetinám.

Další šok pro mě ovšem je, že si ode mě minulý týden předobjednalo čtyřicet lidí knihu Slavná česká filmová klasika se slovy:,,Ondřeji, tak kolik už toho máš?“ Kniha bude koncipována velmi podobně, ale bude v ní řada odlišností. V současnosti sestavuji padesátku filmů, které změnily domácí kinematografii a vzhledem k mé stále se rozšiřující se filmové knihovně musím brát v potaz i současné monografie o filmech, protože třeba filmům Vláčila, které řadím hodně vysoko se v současnosti věnuje ohromné množství prostoru, a to pochopitelně i na Realfilmu. Přitom nechci vynechat ani typické žánrovky nebo zajímavé filmy s pohnutým osudem, aniž by to byla Česká nová vlna:-) Je to logický oříšek a chápu, že u druhé filmové knihy mi už nebudou odpuštěny drobné nedostatky knihy první, ale dostanu za každý překlep nebo nedejbože chybku karabáčem přes záda. Pochopitelně, že nejhorším a nejpřísnějším kritikem jsem si sám a já ty potíže vidím bez růžových brýlí.

Realfilm není jen magazínem, ale i producentem. Stále pokračujeme v přípravě Francouzské sezóny v našem tradičním filmovém klubu, kde nám příjemně stoupla návštěvnost, v únoru uvedeme Profesionální manželku, nicméně ve snu by mě nenapadlo, co mě čeká za problémy s autorskými právy. V současnosti, nikoli svou vinou, figuruji v mezinárodní právní hře dvou světových filmových distribučních gigantů, které nebudu jmenovat. To o čem píšu v knize, o zákulisních praktikách a špíně, kterou jsme řešili s Johnem Ottmanem a Peterem Zeitlingerem off record našich rozhovorů zažívám zhusta poslední čtyři týdny a věřte, že mě to nikterak netěší. U nás se zatím jedná o částku řádově ve výši 230 eur, nicméně pro jednoho vykuka to může znamenat mnohem větší průšvih. O této události vás ovšem informovat v nejbližší době nebudeme, protože řešení proběhne zřejmě u soudu a odmítám být popotahován za porušování obchodního tajemství.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist