Vedlejší účinky (2013)

Vedlejší účinky

Side Effects, USA 2013, režie: Steven Soderbergh, scénář: Scott Z.Burns, kamera: Steven Soderbergh, střih: Steven Soderbergh, hudba: Thomas Newman, hrají: Jude Law, Rooney Mara, Catherine Zeta-Jones, Channing Tatum a další

formát: 1.85 : 1, 4K Digital, barevný, délka: 106minut

Film:

Deprese je stav psychiky projevující se dlouhodobě pokleslými náladami. Dotyčný často pociťuje úzkost a osamocenost, malou sebedůvěru, má problémy s pozorností a obecně s vírou ve svou budoucnost. Deprese se léčí antidepresivy, jejichž účinek je často diskutabilní a zkoumáním minulosti pacienta, protože právě tu je třeba poznat, aby mohli lékaři lépe plánovat jeho budoucnost.

Pokud bychom se podívali do minulosti nadaného režiséra Stevena Soderbergha, uvidíme jízdu jako na horské dráze, kde se prolínají geniální filmy s kýčem, zaměřeným na efekt, psychologická dramata s pouťovou produkcí a kde se snoubí nervy drásající detektivky s prostými příběhy ze života.

Hned prvním filmem „Sex, lži a video“ z roku 1989 zaujal Soderbergh americké akademiky, vysloužil si nominaci na Oscara a nálepku zázračného dítěte.  Následovalo deset let tápání a začátek spolupráce s Georgem Clooneym („Zakázané ovoce“), která ovšem skutečné ovoce přinesla až mnohem později.

Přelom tisíciletí zastihl Soderbergha ve skvělé formě, kdy získal nejprve v roce 2000 nominaci na Oscara za film „Erin Brockovich“ (Oscara dostala Julia Roberts za důvěryhodnou kreaci svobodné matky, vyšetřující ekologickou katastrofu), aby do třetice sám proměnil nominaci v sošku Oscara za film Traffic (nadvláda gangů). Film se akademikům líbil natolik, že Oscara získala celá řada členů Soderberghova týmu a za vedlejší roli i charismatický Benicio del Toro.

Jako by měl Soderbergh umělecké tvorby dost, vrhnul se v novém miléniu na filmy, zaměřené prvoplánově na přízeň diváků. S Georgem Clooneym, Bradem Pittem a Mattem Damonem natočil trojici „Dannyho parťáků“ a „další špatnou verzi“ Lemova sci-fi „Solaris“. Posledních pět let pak šla kvalita jeho tvorby výrazně dolů, když se nejdříve vydal do tenat revolucionářské ságy o „Che Guevarovi“ a následně natočil neúspěšného „Informátora“ a zcela zbytečný film Bez kalhot.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist