V.I.P. Výhled

Pár dní před koncem roku 2013 je třeba se vypořádat s filmy, které stojí za pozornost a vzhledem k tomu, že naše oblíbená rubrika nevyšla už několik týdnů, je na místě říct, že dnešní výhled bude opravdu gigantický, poněvadž v něm zhodnotíme hned 12 filmů!

gravity-4

Gravitace

Dlouhometrážní recenze Romana Potocznýho

Roman Potoczný: „Gravitace“ dává 3D technologii smysl, protože když budete film pozorně sledovat, najednou se ocitnete se Sandrou Bullock a Georgem Clooneym ve vesmíru. Nikoliv před plátnem, ale přímo uvnitř děje, kde nebudete dýchat strachem z nedostatku kyslíku, každý pohyb vám přijde stejně tak lehký jako nezvládnutelný a vysvobodí vás až závěrečné titulky. Tehdy si uvědomíte slastný pocit z pevné půdy pod nohama.

Ondra Slanina: Vysokooktanová akční jízda, kterou docení diváci s jemným smyslem pro humor, příznivci sci-fi spektáklů a skvělých hereckých výkonů. bez nadsázky nejlepší film z vesmíru v historii moderní kinematografie a troufám si tvrdit, že budoucí klasika. Na druhou stranu, řídký scénář a neustálé dějové repetice poráží brilantní forma. Bez 3D se na to ale nedívejte.

insidious09

Insidious II

Dlouhometrážní recenze Ondřeje Bezoušky

Ondřej BezouškaInsidious Part 2 je příběh prvního Insidious zkřížen s tím nejlepším z V zajetí démonů (včetně trochy toho humoru). Ano, tyto filmy jsou si velice podobné. Ovšem své cíle zvládají naplnit na výbornou a rozhodně potěší daleko více, než nějaký Paranormal Activity. Toto jsou ideály, kterými by se současné horory měly řídit. Tedy postavy, děj a atmosféra. James Wan to světu ukázal a teď by si z toho svět měl vzít poučení do budoucna. Pokud jste fanouškové hororového žánru, rozhodně tomuto filmu dejte šanci. Rozhodně na delší čas poslední horor od Jamese Wana.

rivalove_1 Rivalové

Dlouhometrážní recenze Ondry Slaniny

Rivalové jsou strhující podívanou, která je plná nečekaných zvratů a naprosto se vymyká klasickým životopisným filmům. Peter Morgan si za svůj scénář zaslouží nominaci na Oskara už z toho důvodu, že když své dílo dal do ruky samotnému Laudovi, tak ten první stránku komentoval:“Viděl jste někdy formuli? Kdyby jo, tak byste nenapsal takovou sračku.“ Lauda pak s Morganem projížděl celý scénář a půlku mu z něj vyházel. Výsledkem je živý a dle mého soudu realistický film nabitý emocemi, který patří k nejlepším filmům tohoto roku.

Thor: Temný svět

Ondra Slanina: Všichni moji kamarádi tuto sérii zhnuseně zavrhli. řada z dvojky odešla z kina po pěti minutách. ne, však já. Statečně jsem vydržel až do závěrečných titulků. Guilty pleasure konce roku. Diváci nad 13 let do kina jen na vlastní nebezpečí. A to stačí:-)

THE HOBBIT: THE DESOLATION OF SMAUG

Hobit: Šmakova dračí poušť

Dlouhometrážní recenze Ondřeje Bezoušky

Ondřej Bezouška: Hobit: Šmakova dračí poušť je ve svém výsledku kvalitní fantasy počinem, co se tohoto žánru týče. Co se týče filmu ze světa Středozemě, jde o Jacksonův zatím nejslabší kousek. Snímek, na kterém jde silně cítit ono natahování. Příběh tentokrát nikde nezačíná ani nikde nekončí. Je utnut v nejlepším a alespoň závěr nám dává znát, že se ve třetí části zřejmě již něco více zajímavého dít bude. Takhle s ohledem na výše řečené bych tomuto snímku v procentech udělil maximálně: 65%. Hold kina tento rok nabídla daleko lepší zážitky.

Last-Vegas

Frajeři ve Vegas

Dlouhometrážní recenze Ondry Slaniny

Ondra Slanina: Frajeři ve Vegas jsou veselou komedií na oslavu života a občas i velmi slušně dojímají. Pokud k tomu připočteme skutečně vynikající herecké obsazení a geniální vtip s 50 Centem máme tady film na svátky jako dělaný.

E

Plán útěku

Dlouhometrážní recenze Ondry Slaniny

Ondra Slanina: Plán útěku se dá fanouškům žánru rozhodně doporučit a pokud máte rádi obě akční stálice, dostanete v dárkovém balení velice příjemný akční nášup, u kterého se nemusíte stydět.  Film nejlépe hodnotí ženy 21 – 29, ale nejčastějšími návštěvníky jsou diváci mezi 30 – 44 lety.

hunger games cf_1

Hunger Games: Vražedná pomsta

Dlouhometrážní recenze Ondry Slaniny

Roman Potoczný: **** Není mnoho filmových trilogií, jejichž druhý díl by překonal první a navíc byl něčím víc, než jen smysluplným předělem k finálnímu vyvrcholení. Druhý „díl“ „Hunger Games“ jednoznačně překročil stín prvotiny a pevně věřím, že se odrazil k razantnímu bitevnímu finále. Zatímco v prvním dílu mě zajímala především dmoucí se hruď Jennifer Lawrence, která vyrostla nejen v krásnou ženskou, ale i v Oscarem ověnčenou herečku, druhý díl mě výborně pobavil a překvapil svým jasným zařazením mezi snímky pro dospělé.

Ondra Slanina:  Série pro dospívající diváky, která patří k vrcholům teenage tvorby posledních let. Dvojka Hunger Games je důstojným pokračováním nadprůměrné ságy, která cílí na široké publikum. Napětí, skvělí herci a mimořádně drsné pomrkávání na diváka svědčí o cynismu Hollywoodu, ale zároveň dokazuje, že režisér Francis Lawrence patří mezi nejlepší filmaře naší doby. Poslední hodina je mistrovská, pomalejší rozjezd vražedný.

CP01

Kapitán Phillips

Roman Potoczný: *****  Paul Greengrass akčňáky umí, což opět potvrdil svým zatím posledním filmem. Tom Hanks bude zřejmě právem brzy aspirovat na dalšího Oscara, jelikož roli kapitána, uneseného somálskými piráty zahrál s bravurou sobě vlastní. Hruď se mi dme pýchou nejen nad dokonalostí Navy Seals, ale především nad bravurou celého filmového štábu, který i přes předem známou pointu, vyrobil napínavý a poučný akční thriller. Osobně jsem pouze vůbec nepochopil, proč tak skvělý tvůrce filmové hudby, jako je Henry Jackman („Kick Ass“, „X-Men první třída“, „Kick Ass 2″) na konci použil ústřední téma z „Počátku“. Ovšem tuto pidi kaňku jsem filmu ochoten odpustit především proto, že hudba z „Počátku“ je tak geniální, že by se mohla klidně opakovat v každém druhém filmu.

Ondra Slanina: Od okamžiku, kdy jsem viděl trailer jsem se na ten film těšil a nakonec mě nezklamal. Neskutečně napínavý film, u kterého mi vůbec nevadila Greengrassova manýra pikosekundových střihů a hyperdynamické kamery. Závěrečné finále pak patří k tomu nejlepšímu, co jsem poslední roky v kině viděl. Skvělé!

counselor2

Konzultant

Roman Potoczný: ** Z mého pohledu jednoznačně nejhorší film Ridleyho Scotta, který zřejmě natočil spoustu zajímavého materiálu, ze kterého se ovšem v postprodukci stal naprostý paskvil. Režisér si není jistý tím, jaký příběh chce vlastně vyprávět, herci netuší, jaký příběh mají hrát a stejně tak se v ději ztrácí i divák. Scénáristicky jednoduchý příběh se tak rozplizne do řady „rádoby cool“ sekvencí, které diváka nebaví, ani nepobaví a dohromady na mě působily stejně zbytečným dojmem, jako scény v posledním filmu Olivera Stonea „Divoši“. Škoda, protože herecký potenciál Michaela Fassbendera, Javiera Bardema nebo Brada Pitta se dal určitě lépe využít.

Ondra Slanina: Kritici sice křičí hrůzou, ale tohle vůbec není špatná podívaná a diváci si to nakonec řekli. V Americe film sice bez milosti propadl, ale v Evropě si příběh o hamižnosti, smrti a nevyhnutelnosti osudu obecenstvo našel. Zřejmě nejzajímavějším aspektem projektu je skutečnost, že o Ridley Scottovi se dlouhodobě říká, že neumí vést herce a nezvládne natočit scénář jinak, než jako vizuální orgie. Podle mého to tímto filmem prokázal už z toho důvodu, že Cameron Diaz zde předvádí áčkový (bez)charakterní výkon.

alllost03

Vše je ztraceno

Dlouhometrážní recenze Ondry Slaniny

Roman Potoczný: **** Robert Redford si ukousl v novém filmu J. C. Chandora megavelké sousto, když se pustil do snímku, ve kterém je po celou dobu jediným hercem na plátně, navíc jen velmi úsporně komunikujícím. Film „Vše je ztraceno“ staví jak na jeho přesvědčivém hereckém výkonu, tak na povedeném scénáři, ve kterém není nouze o dějové zvraty a ačkoliv se toho na plátně příliš mnoho neděje, film si udrží po celou dobu slušnou dávku napětí. Film je skvělou průpravou pro každého z nás, jelikož všichni se jednou můžeme dostat do zdánlivě bezvýchodné situace, kdy si budeme muset pomoci pouze a jen sami.

T

Tajný život Waltera Mittyho

Dlouhometrážní recenze Ondry Slaniny

Ondra Slanina: Od tohoto nového filmu Bena Stillera jsem vůbec nic nečekal a nakonec se z toho vyklubalo krásné filmové překvapení konce roku, které jistojistě promluví i do letošních Oskarů. Vřelý příběh, trocha slz a spousta chytré zábavy činí z tohoto filmu ideální rodinnou podívanou. Krása.

Aktuální V.I.P. Výhledy

V. I. P. Výhled (Riddick, Colette, Hra na hraně)

V.I.P. Výhled (Drsňačky, RED 2, Líbánky, Elysium)