Robocop (2014)

robocop1

režie: José Padilha, scénář: Joshua Zetumer podle scénáře k filmu Robocop z roku 1987, kamera: Lula Carvalho, hudba: Pedro Bromfman, střih: Peter McNulty, Daniel Rezende, hrají: Joel Kinnaman, Gary Oldman, Michel Keaton, Abbie Cornish, Jackie Earle Hailey, Jay Baruchel, Jennifer Ehle a Samuel L. Jackson

118 minut, 2:35:1, ArriRAW (2.8K), Redcode RAW, kamery Arri Alexa a RED Epic, D-Cinema, barevný

Film:

V roce 2028 je nadnárodní koncern OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Stačil by však jeden pozitivní příklad a lehký nátlak na senátory a vše by mohlo být jinak.

robocop 2

Alex Murphy ( Joel Kinnaman ) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do osudného výbuchu, který ho téměř připraví o život. Jeho rozsáhlá zranění jsou téměř neslučitelná se životem, ale jedna šance by tu byla. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost – zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu pološíleného doktora (Gary Oldman) a velmi tvrdého obchodníka (Michael Keaton) zrodí RoboCop – napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost .

R

Před návštěvou nového zpracování námětu Robocopa jsem si připomněl originál Paula Verhoevena, který bude již tento víkend v rubrice Retro a legendy, kde má bezesporu své místo. Nechme však Verhoevenovu mírně fašistickou a zvrhle zábavnou verzi za sebou a podívejme se pod přilbu nového zpracování brazilského drsoně Josého Padilhy a jeho kumpánů (za všechny kameraman a hudební skladatel). O filmu si přečtěte toto samotné preview, kde je nastíněn vývoj projektu i osoby, které u něj byly jeden čas zmiňovány.

http://magazin.realfilm.cz/wp-content/uploads/box-of-film.jpg

http://magazin.realfilm.cz/wp-content/uploads/box-of-film.jpg

robocop-02

Brazilci jsou drsňáci, o tom nemůže být sporu. Během mého života v Německu jsem jich celou řadu poznal a dokonce jsme v rámci Realfilmu organizovali ne úplně úspěšný Brazilský večírek v Praze. Ten mi přinesl zajímavou zkušenost. Brazilský tanečník Carlos si řekl za vystoupení docela vysokou částku, kterou mi rozdělil do dvou splátek. Jednu před výkonem a druhou po jeho provedení. Bylo to rozdělené na polovinu. Když jsem měl zaplatit doplatek, který chtěl zaplatit v hotovosti, musel jsem jít do bankomatu na Budějovickou, kde jsem musel vybrat z bankomatu, protože nebyla v kase hotovost. Upozorňuji, že byla noc. Šla se mnou jeho česká přítelkyně a jedna z účinkujících Veronika. Šli jsme několik minut mezi domy až na betonové náměstíčko pod centrálou České spořitelny, pak jsem vybral hotovost, předal jí peníze a vrátili jsme se zpátky. Carlos už byl bez sebe strachy. Když nás viděl vůbec se neusmíval. Naopak. Veronice vynadal, že se musela zbláznit. Pak šel ke mně, potřásl mi pravicí a poděkoval mi, že jsem jí nezabil. Řekl jsem mu, že v Čechách takové věci kvůli pár tisícovkám neděláme a řekl jsem mu, že budeme pouštět film Elitní jednotka právě režiséra José Padilhy. Carlos se na mě podíval a řekl:“Já mám rád zábavu. Kvůli tomu jsem z Brazílie odešel do Čech. Tady je klid. Na tu hrůzu se nikdy dívat nebudu.“

Pages: 1 2 3

Přidat komentář

TOPlist