O filmech s Ridley Scottem

Dlouhá léta určuje trend filmového vizuálu, a to i přestože se mu podařilo natočit v kuse pěknou řadu průšvihů, z kterých zbělely vlasy řadě účetních. Zůstává svůj a nikdy nepochybuje o správné cestě – té jeho.

Proč nehrál roli Deckarda v Blade Runnerovi Dustin Hoffman

O roli jsem s Dustinem mluvil skoro šest týdnů. Ta postava se mu líbila, rád o ní hovořil, ale nakonec se ukázalo, že by nebyl ten pravý. Myslím, že on sám moc dobře ví, kým může být. Jak sám říkává, nejsem žádný Steve McQueen ani Warren Beatty. Každá jeho postava potřebuje slova, musí mít svůj specifický charakter. Je to jeden z nejlepších herců, s jakým jsem se kdy setkal, a ještě lepší tenista, to by málokdo řekl. Ale pro roli Deckarda jsem potřeboval někoho jiného.

blade_runner_1

Proč má Blade Runner režisérský střih

Konec se mi jako režisérovi nikdy nelíbil, ale byl jsem mladý a nemohl jsem si příliš vyskakovat. Film jsem si představoval jako typický film noir a ty nemívají sklony k závěru a žili šťastně až do smrti. V režisérském střihu jsem konečně mohl vše uvést na pravou míru. V podobě s násilně přepravovaným koncem řada scén ve filmu vůbec nedávala smysl. Ani se nedivím, že se to kritikům v době uvedení nelíbilo. Na druhou stranu, režisérský střih může být ošidný, stačí málo a můžete film úplně zničit.

black-hawk-down-pictures-photos-221497

Proč rád točí válečné filmy

Mám rád válečné filmy, protože jsem chtěl být jako malé dítě vojevůdcem. Nelákala mě válka jako taková, nehrál jsem si ani tak moc na vojáky, spíše jsem se viděl jako velký bitevní stratég. Obdivoval jsem Napoleona a Alexandra Makedonského, vyžíval jsem se v plánování velkých bitev. Později jsem tenhle sen zavrhl jako nehumánní, takže si ho teď realizuji na filmovém place. Každou válečnou scénu ve svém filmu plánuji s pečlivostí Napoleona před bitvou u Slavkova. Před první klapkou mám každý detail přesně rozkreslený, předem vše pečlivě nazkoušené. Věnuji přípravě obyčejně velice mnoho času, takže když začnu opravdu filmovat, vím přesně, jak má co vypadat, naprosto nic neponechávám náhodě. Znám každý roh každé ulice, kde se bude něco odehrávat, předem vím, jakou má herec zaujmout pozici. I já na filmovém place rozhoduju o životě a smrti jako generál, akorát s tím rozdílem, že po skončení záběru se mrtví zvednou a jdou na cigáro.

050112-prometheus-featurette

Proč točí ve 3D a efekty používá, jen když je to nezbytné

3D je úžasné cvičení a já už jsem se vykašlal na to pobíhat po place s kamerou v ruce, protože je to hodně o ostření a podobných věcech. To mi řeklo, že už nebudu ani malé dialogové scény točit bez 3D. Já ten proces miluju. 3D otevírá v dialozích úplně novou dimenzi. Úplně mi to učarovalo. S pomyšlením na odkaz efektů, sluší se říct dokonce vynikajících efektů Douga Trumbulla, který dělal prvního Vetřelce jsem se řídil jeho slovy:,, Jestliže něco můžeš točit v reálu. Tak to udělej. Je to lepší, než cokoli jinýho.“ To bylo před 28 nebo 29 lety. Dnes máme úžasné možnosti díky natáčení digitálních dat. Ale já se řídím, že co můžu natočit v kameře, tak udělám. A taky je to levnější, než to dělat později na počítači.

ridley-scott-nataceni-promethea-bylo-nejlepsi-za-posledni-leta

Který žánr a zpracování mu je nejbližší – reálný příběh, dokument nebo fantasy

Je mi to jedno jakýkoli. Závisí to na pořadu dne a taky o jakou se jedná předlohu a co vyžaduje. Mám rád Americkou krásu, ale líbí se mi i Spider-Man.

Přidat komentář

TOPlist