Půlnoc v Paříži (2011)

Půlnoc v Paříži (2011)

Půlnoc v Paříži (2011)

Midnight in Paris, režie a scénář: Woody Allen, kamera: Darius Khondji, střih: Alisa Lepselter, hrají: Owen Wilson, Rachel McAdams, Marion Cotillard , Kathy Bates, Martin Sheen, Adrien Brody, Carla Bruni

94 minut, 1.85:1, Super 35, barevný

Film:

Půlnoc v Paříži (Midnight in Paris) má ze všeho nejblíž k Výletu pana Broučka do XV. století. Na začátku sledujeme milenecký pár, který nemůže být odlišnější. Gil je hollywoodský scenárista prahnoucí po tom být úspěšným spisovatelem, snílek a levičák (Owen Wilson), Inez je pragmatická, poslušná dcerka a pravičák (Rachel McAdams). Během jednoho odpoledne se k tomuto páru připojí další pár, kde vévodí otravný intelektuál Paul (Michael Sheen), který skutečně sežral ,,Šalamounovo h.vno“.

Gil má věčného poučování plné zuby a místo tancování se vydá raději do hotelu přemýšlet nad svou knihou. Gil miluje Paříž 20. let, chtěl by v ní žít, potkávat se s osobnostmi té doby a bavit se. A jak už to bývá, když si něco moc přejete, zpravidla se to splní. Na kostele odbijí zvony půlnoc a do tmavé noci přijede starý dřevěný automobil. Gil si nejdříve myslí, že je to maškarní bál nebo vydařený vtip, ale brzy prozře.

Pokud čtete náš magazín pravidelně víte, že v redakci Realfilmu milujeme Francii. Pořádali jsme Den Francie na zámku Stránov a úspěšně odehráli Filmový klub s francouzskými filmy.

Půlnoc v Paříži (2011)

Musím konstatovat, že očekávání u tohoto filmu jsem měl nastaveno hodně vysoko a byla u mě ve finále nejen naplněna, ale dokonce i značně převýšena vysokou kvalitou filmu a především skvělými gagy. Nejsem ten pravý, kdo by udržel krok v debatě o koncepci celé tvorby slavného režiséra a po pravdě většina jeho filmů, co jsem viděl, není úplně můj šálek čaje, ale Woody Allen dnes a před třiceti lety je zkrátka ohromný rozdíl. Každopádně jeho nedávné filmy Match Point: Hra osudu a Poznáš muže svých snů se mi velmi líbily. Abych jen nechválil a měli jste představu o mém vkusu, Vicky Cristina Barcelona byla podle mého názoru velmi přeceněná a ve finále poněkud bez nápadu.

Půlnoc v Paříži však nápady doslova hýří. Základní situaci jsme sice viděli už několikrát, ale tentokrát obsahuje ohromnou přidanou hodnotu v podobě hry s reáliemi. Allen je intelektuální veličina a pokud párkrát vystřelí v historii vedle, lze to mu to velmi snadno odpustit. Jako vystudovaný historik umění jsem byl zejména ze zobrazení evropských malířů doslova v sedmém nebi. A nyní nastává další kámen úrazu, protože bych nerad prozrazoval události z pokročilejšího děje filmu, jelikož jsem přistoupil na Allenovu hru a společně s postavou Owena Wilsona jsem se často zmohl jen na mírně prostoduché americké WOW.

„Jsem moc rád, že mohu Paříž ukázat filmovým divákům tak, jak ji vidím já,“ řekl pro PR filmu Woody Allen. „Stejně je to s New Yorkem, který vidím z určitého úhlu a jiní režiséři ho vidí jinak. S Paříží je to stejné, mohl by přijít někdo jiný a natočit to jinak. Paříž chci ukázat po svém, se svými pocity, které u mě Paříž vzbuzuje.“

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist