Nejmocnější producenti světa IX : Michael De Luca

Devětačtyřicetiletý Michael De Luca strávil první polovinu kariéry jako hollywoodský výrobák, tedy strážce nákladů a zájmů studia. A dělal to pořádně, ačkoli ne všechny jeho metody byly zdaleka čisté. U něj navíc proplouvaly docela často na povrch.

michael de luca

Každopádně to propracoval až na šéfa malého studia New Line Cinema, kde se mu podařilo zahájit třeba veleúspěšnou sérii Nezvratný osud a mít docela dobré vztahy s investorskými skupinami z Německa a rozjet velmi výdělečné série Křižovatka smrtiJackie Chanem a Chrisem Tuckerem nebo sérii Austin Powers.

 

K tomu ale bylo potřeba spoustu píle. De Luca vyrůstal v Brooklynu jako syn židovské matky německého původu a otce Italoameričana a katolíka. Do šoubyznysu se vrhl už v roce 1986, kdy se prosadil jako dramaturg u legendárního producenta Roberta Shaye, CEO New Line Cinema, který uvedl do kin 500 filmů včetně série Pán prstenů, Želvy ninja, Noční můra v Elm Street nebo kultovního hitu Sedm. De Luca Shaye považoval za svého mentora a jeho kariéra strmě stoupala. Při náročné práci ještě stihl vystudovat Tisch School of Arts na New York University.

šílenství_3

De Luca začínal na třetím díle série Texaský masakr motorovou pilou a jelikož byl vždy velkým fanouškem Star Treku, byl nadšený, když mohl napsat jednu epizodu legendární série ve spin off řadě Star Trek: Voyager. Jeho scenáristický talent mu jako producentovi evidentně pomáhá a občas si odskočí udělat nějakou bokovku. Jednou z nich je třeba Carpenterův horror Šílenství (1994), o kterém jsme psali před pár dny a kde jsme popisovali jeho první velký životní průšvih. V této době se už stal prezidentem celé produkce společnosti New Line Cinema, a to mu bylo 30 let.

 

V rámci profilu bychom však tuto epizodu vynechat neměli, takže pokud jste článek četli, můžete tento odstavec přeskočit. Společnost New Line Cinema uvedla v roce 1992 do kina film Trávníkář pd názvem „Trávníkář podle Stephena Kinga“. Trávníkář je film o geniálním vědci, který z mentálně jednoduchého mladíka udělá génia a dostane ho do kyberprostoru. Film to byl ve své době velmi úspěšný a Michael De Luca, tehdejší šéf studia New Line Cinema udělal takovou malou obchodní lest. Stephen King napsal v minulosti povídku Trávníkář, Michael De Luca v roce 1987 filmový scénář k adaptaci povídky Stephena Kinga Trávníkář a studio mělo scénář Cyber God, stačilo jenom přehodit názvy a tak nechal dát před název filmu Kingovo jméno.

 

Inu, pokud jste povídku stejně jako já někdy četli, tak jste asi cítili Kingovo zděšení. Společný byl skutečně pouze název, jednoduchý mladík a zmínka o zmizelé postavě v jednom dialogu, která se shodovala s povídkou, vše ostatní bylo dílo fikce. King studio zažaloval, to po prohraném soudu muselo odstranit jeho jméno z titulků i propagační grafiky a vyplatit mu odškodné 10 000 dolarů, zaplatit soudní výlohy a … zaplatit Kingovi celý profit z filmu!

sedm3

De Lucova éra prezidentování v New Line Cinema byla veleúspěšná, během ní vznikly hity jako Sedm, Hříšné noci, Austin Powers, Křižovatka smrti, Blade, ale třeba i Freddyho smrt: Poslední noční můra, kterou de Luca jednak produkoval, ale také napsal.

 

V roce 2001 začal hájit barvy studia Dreamworks, tedy v té době stále velice mladé produkční skupiny Stevena Spielberga, Davida Geffena a Jeffreyho Katzenberga. V pozici šéfa vydržel až do roku 2004. Dreamworks měl velké ambice, převážně v oblasti animované tvorby, ale občasné přehmaty nakonec přiměly otce zakladatele studio prodat tradičnímu Paramountu. Během De Lucova období se v Dreamworks rozjela série o Shrekovi nebo se natočil Minority Report.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist