Devětačtyřicetiletý Michael De Luca strávil první polovinu kariéry jako hollywoodský výrobák, tedy strážce nákladů a zájmů studia. A dělal to pořádně, ačkoli ne všechny jeho metody byly zdaleka čisté. U něj navíc proplouvaly docela často na povrch.
Každopádně to propracoval až na šéfa malého studia New Line Cinema, kde se mu podařilo zahájit třeba veleúspěšnou sérii Nezvratný osud a mít docela dobré vztahy s investorskými skupinami z Německa a rozjet velmi výdělečné série Křižovatka smrti s Jackie Chanem a Chrisem Tuckerem nebo sérii Austin Powers.
K tomu ale bylo potřeba spoustu píle. De Luca vyrůstal v Brooklynu jako syn židovské matky německého původu a otce Italoameričana a katolíka. Do šoubyznysu se vrhl už v roce 1986, kdy se prosadil jako dramaturg u legendárního producenta Roberta Shaye, CEO New Line Cinema, který uvedl do kin 500 filmů včetně série Pán prstenů, Želvy ninja, Noční můra v Elm Street nebo kultovního hitu Sedm. De Luca Shaye považoval za svého mentora a jeho kariéra strmě stoupala. Při náročné práci ještě stihl vystudovat Tisch School of Arts na New York University.
De Luca začínal na třetím díle série Texaský masakr motorovou pilou a jelikož byl vždy velkým fanouškem Star Treku, byl nadšený, když mohl napsat jednu epizodu legendární série ve spin off řadě Star Trek: Voyager. Jeho scenáristický talent mu jako producentovi evidentně pomáhá a občas si odskočí udělat nějakou bokovku. Jednou z nich je třeba Carpenterův horror Šílenství (1994), o kterém jsme psali před pár dny a kde jsme popisovali jeho první velký životní průšvih. V této době se už stal prezidentem celé produkce společnosti New Line Cinema, a to mu bylo 30 let.
V rámci profilu bychom však tuto epizodu vynechat neměli, takže pokud jste článek četli, můžete tento odstavec přeskočit. Společnost New Line Cinema uvedla v roce 1992 do kina film Trávníkář pd názvem „Trávníkář podle Stephena Kinga“. Trávníkář je film o geniálním vědci, který z mentálně jednoduchého mladíka udělá génia a dostane ho do kyberprostoru. Film to byl ve své době velmi úspěšný a Michael De Luca, tehdejší šéf studia New Line Cinema udělal takovou malou obchodní lest. Stephen King napsal v minulosti povídku Trávníkář, Michael De Luca v roce 1987 filmový scénář k adaptaci povídky Stephena Kinga Trávníkář a studio mělo scénář Cyber God, stačilo jenom přehodit názvy a tak nechal dát před název filmu Kingovo jméno.
Inu, pokud jste povídku stejně jako já někdy četli, tak jste asi cítili Kingovo zděšení. Společný byl skutečně pouze název, jednoduchý mladík a zmínka o zmizelé postavě v jednom dialogu, která se shodovala s povídkou, vše ostatní bylo dílo fikce. King studio zažaloval, to po prohraném soudu muselo odstranit jeho jméno z titulků i propagační grafiky a vyplatit mu odškodné 10 000 dolarů, zaplatit soudní výlohy a … zaplatit Kingovi celý profit z filmu!
De Lucova éra prezidentování v New Line Cinema byla veleúspěšná, během ní vznikly hity jako Sedm, Hříšné noci, Austin Powers, Křižovatka smrti, Blade, ale třeba i Freddyho smrt: Poslední noční můra, kterou de Luca jednak produkoval, ale také napsal.
V roce 2001 začal hájit barvy studia Dreamworks, tedy v té době stále velice mladé produkční skupiny Stevena Spielberga, Davida Geffena a Jeffreyho Katzenberga. V pozici šéfa vydržel až do roku 2004. Dreamworks měl velké ambice, převážně v oblasti animované tvorby, ale občasné přehmaty nakonec přiměly otce zakladatele studio prodat tradičnímu Paramountu. Během De Lucova období se v Dreamworks rozjela série o Shrekovi nebo se natočil Minority Report.
Pages: 1 2