Sice je teprve konec září, ale už se predikují Oskary v různých kategoriích. Jedním z největších favoritů je zdařilý film Daleko od hlučícího davu, který proměnil zažité klišé, že viktoriánská Anglie je hnědá, věčně deštivá a blátivá.
foto: Cinemart a.s.
Kostýmy vytvořila Janet Patterson. Režisér filmu Vinterberg se chtěl vyhnout viktoriánským krinolínám, takže přesunul děj příběhu do roku 1880, kdy se móda náhle stala uhlazenější a prosazovala moderní siluetu – hodí se více pro ženu, která jezdí na koni a leze po žebříku.
Patterson si také pohrála s odstíny filmu. “Thomas měl vizi staromódního eposu, ve stylu Technicoloru se spoustou jasných, živých barev. Nechtěl dělat další hnědý, bahnitý, viktoriánský film!“ vysvětluje asistentka kostýmní návrhářky Francoise Fourcade. “Takže jsme udělali podrobný výzkum a zjistili jsme, že mnoho originálních předmětů z té doby ve skutečnosti oplývá překvapivě živými barvami, jako jsou jasně modrá a světle fialová. V našem podvědomí si představujeme, že v 19. století převládaly nudné, šedé barvy, ale bylo vlastně plné velmi výrazných barev.”
Pokud jde o kostýmy, každá z postav má svůj vlastní styl: Gabriel se někdy obléká jako statkář a jindy jako otrhaný námezdní dělník; Tom se objevuje v červené uniformě dragouna nebo jako fešný muž v civilu; zatímco Boldwoodovy těžké obleky a vousy odhalují jeho nezájem o vzhled. Ale, samozřejmě, centrem kostýmní práce bylo obléci Bathshebu.
Pages: 1 2