Pod povrchem: Marťan

T

PRAŠNÁ BOUŘE

Celá posádka Hermesu se spolu objeví v trýznivé prašné bouři na Marsu, která dá příběh do pohybu. Filmaři se nechtěli spoléhat pouze na vizuální efekty. Ridley Scott chtěl, aby bouře působila co nejrealističtěji, jak pro herce tak i diváky. Sekvence byla natočena v průběhu tří dnů v obrovském ateliéru 6, který simuloval exteriér Marsu, a bylo při ní zapotřebí obřích větráků, hustý prach, špatná viditelnost a spousta špíny. První den bouře dostal všechny za hranici možností.

“Nejtěžší den mé kariéry,” říká návrhářka kostýmů Janty Yates. Damon dodává: “Jako se procházet v hurikánu.”

Dokonce ani dýchací masky nedokázaly zabránit, aby se filmařům a hercům dostala nečistota a prach do očí, uší a úst. Částice si propracovaly svou cestu do ventilačních otvorů kosmických přileb herců a způsobily jim problémy při dýchání. Mezi jednotlivými záběry kostýmní asistenti spěchali, aby hercům pomohli odstranit helmy, aby mohli lépe dýchat.

Michael Peña vtipkuje mezi sousty prachu: “Když jsem přišel na plac v tomto obleku poprvé, říkal jsem si, ‘To je paráda. Jsem kosmonaut. Je to velká scéna. Takhle to vypadá, být ve filmu Ridleyho Scotta. Tohle si zamiluju!” A pak najednou bojuji s větrem, snažím se nadechnout a neupadnout a je to víc o tom: “Zatraceně, jen doufám, že že jim tenhle záběr nezkazím.”

T

“Křest ohněm,” souhlasí Jessica Chastain. “Natáčeli jsme bouřku během jednoho z našich prvních společných dnů a ještě jsme se tak dobře neznali. Doslova i obrazně jsme se snažili najít pevnou půdu pod nohama, zatímco velké turbíny na nás chrlily nečistotu a malé kameny.”

Zatímco herci byli občas dezorientovaní a sotva viděli jeden druhého, slyšeli navzájem hlasy jeden druhého -  i ten Ridleyho. Zvukaři vybavili helmy astronautů malými reproduktory a mikrofony pro komunikaci mezi sebou a s režisérem. To dalo vzniknout neskutečnému zážitku, komentuje Kate Mara.

“Rychle jsme se sblížili, protože s přilbami na hlavách jsme neslyšeli filmový štáb, jen sebe navzájem,” říká Mara. “Dělali jsme si legraci, vyprávěli si vtipy a to nás sblížilo. Některé z nich byly dost jadrné. Jednou za čas jsme se zapomněli a pak v nás hrklo, “Počkejte, může nás Ridley slyšet?”

Hmotnost přilby a obleků dohromady vydala na 40 liber, k tomu museli herci klopýtat pískem a bojovat s větrem o síle 65 mil za hodinu.

Oboje, helmy a obleky byly dílem kostýmní návrhářky Jany Yates a specialisty přes skafandry, Michaela Mooneyho. Přilby disponují šesti světly, ventilátorem uvnitř batohu, který hadicí zásobuje helmu kyslíkem. Přilby mají tloušťku v rozmezí od jednoho do čtyř milimetrů. Mooney je upravil, aby byly co nejlehčí, kolem čtyř kil, “vzhledem k tomu, že helmy nebyly podepřeny na ramenech,” říká, “v průběhu jednoho 10-ti hodinového natáčení se některým hercům docela pronesly.”

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Přidat komentář

TOPlist