V.I.P. Výhled

V aktuálních recenzích se nám sešla už pořádná porce materiálu, takže je na čase znovu vydat oblíbený V.I.P. Výhled pro lidi, co neradi čtou.

T

Marťan

Děj: Astronaut Mark Whatney uvízne na Marsu a sám musí vymyslet všechno proto, aby se vrátil zpátky na Zem.

Dlouhometrážní recenze

Verdikt: Ve filmu v podstatě nejsou záporné postavy a hlavním protivníkem je nehostinná planeta a ohromný vesmír. Všichni se chovají racionálně a postavy nejsou černobílé. Letos je Marťan vlastně první mainstreamový velkofilm, kde se hlavní hrdinové nechovají šablonovitě podle comicsové předlohy nebo jako zdegenerovaní psychopati v zhovadilé extravaganci v Šíleném Maxovi, ale jako lidé z masa a kostí.

everest

Everest

Děj: Skutečná komerční výprava na Everest v roce 1996 se změnila v noční můru.

Dlouhometrážní recenze

Verdikt: Nejsem horolezec a nikterak mě to ani netankuje, ale z hlediska filmové podívané je to přesně to dobrodružné drama, které jsem očekával. Film není v žádném případě realizačně ošizený, horské scenérie berou dech a herecké výkony jsou bezchybné. Na druhou stranu není to podívaná pro každého, ale předpokládám, že diváci jsou natolik svéprávní, aby věděli, zda je zajímá horolezecké drama o tragédii na nejvyšší hoře světa a dali za něj peníze.

S

Straight Outta Comptom

Děj: Film o legendárním rapovém albu z konce osmdesátých let a osudech jeho interpretů.

Dlouhometrážní recenze

Verdikt: Co uvedení filmu do českých kin trochu podráží nohy jsou situace, kdy je velmi obtížné se do hlavních hrdinů vcítit, protože jejich chování je velmi těžko pochopitelné. To ale není ten hlavní problém filmu. Ten leží na bedrech distributora, protože takhle odfláknout titulky je tragédie. Film stojí a padá s rýmy, které jsou naprosto zásadní pro vyznění celých scén, takže když někdo dvě minuty rapuje a divák mu nerozumí, načež pak následuje tříminutový dialog, kde se postavy hádají kvůli předchozímu výstupu a my nevíme o čem je, řekl bych že je to zásadní problém.

Sinister-2

Sinister 2

Děj: Volné pokračování veleúspěšného horroru o Baghuulovi, který se tentokrát zaměřil na rodinu matky utíkající před svým majetnickým manželem.

Dlouhometrážní recenze

Verdikt: Film je intenzivně napínavý, děsivý, plný šokujících scén a brutálního násilí. Na druhou stranu je natočen velmi zručně a pro fanoušky žánru tvoří jistojistě solidní nadprůměr.

manfromuncle5

Krycí jméno U.N.C.L.E.

Děj: Adaptace úspěšného britského špionážního seriálu z šedesátých let je o dvou agentech na opačné straně barikády, kteří se během studené války musí spojit v misi o najití zmizelého německého vědce.

Dlouhometrážní recenze

Verdikt: Co se tedy nepovedlo? Za mě je to slušná oddychovka, povedená limonáda, která nikoho nemůže urazit, pobaví a neuškodí. Film se nakonec ale nesetkal s takovým zájmem publika, jak se čekalo. Ještě se samozřejmě hraje a čeká ho ještě nasazení ve Francii a Japonsku, ale v magazínu Holywood Reporter se říká, že se nakonec bude muset odepisovat z celého projektu 80 milionů dolarů, takže se zřejmě dvojky nikdy nedočkáme. To obzvlášť zamrzí, zvláště k otevřenému akci a příslibu další akce. Kašleme ale na Hollywood a na pravidla pokračování, já nestojím, aby každý film měl dvojku, když to zpravidla dopadne, tak jak to dopadne. Jako film je krycí jméno U.N.C.L.E. zábavný špionážní velkofilm a rozhodně se dá doporučit ke zhlédnutí.

amy_3

AMY

Děj: Dokumentární film o předčasně zesnulé zpěvačce Amy Winehouse.

Dlouhometrážní recenze

Verdikt: Sledování tohoto filmu je divácké utrpení, a to myslím naprosto vážně. Tohle není jednoduchý snímek, je to film na dřeň, ukazuje postupné vyhasínání života mladého talentovaného člověka s úchylným voyaerismem, který jde často za hranu. Plná kina svědčí, že je to druh filmu, který chtějí diváci vidět a v narvaném malém sále Světozoru, kde jsem film viděl, mě až překvapilo, že složení diváků byly povětšinou matky s nezletilými dcerami. Po filmařské stránce je to natočeno brilantně, Kapadia umí i ze zrnitého a nekvalitního materiálu udělat zajímavé sekvence a graficky se mu povedlo z tématu vykřesat maximum možného. Jestli jste i jejími hudebními fanoušky, dozvíte se mnohé o zákulisí jejích textů. Takhle silný dokument v kinech dlouho nebyl.

Vzkříšení démona

Děj: V přísně utajované laboratoři zkouší skupina vědců sérum, které by vrátilo mrtvé zpět mezi živé.

Verdikt: Laciný žánrový slepenec z produkce Jasona Bluma je variace na motiv šíleného vědce, Hráčů se smrtí a docela obyčejné vybíjené. Nejedná se o žádné terno, ale fanoušci žánru film docení, i když klasika to objektivně nikdy nebude.