Pod povrchem: Zmrtvýchvstání

revenant

MALBA KAMEROU NA FILMOVÉ PLÁTNO

Spolu se svým dlouholetým kameramanem Emmanuelem “Chivem” Lubezkim, udělal několik klíčových rozhodnutí, která stanovila pravidla pro výrobu filmu. Zaprvé se rozhodli točit film chronologicky, aby zachovali přirozený tok Glassovy cesty. Zadruhé se zavázali, že budou během natáčení spoléhat pouze na slunce a oheň, zkrátka pracovat s přirozeným světlem tím nejkreativnějším způsobem. A nakonec se rozhodli znovu prozkoumat dlouhé, plynulé záběry, které jsou pro jejich práci charakteristické, ale tentokrát jinak než v Birdmanovi.

 

Iñárritu si snímek REVENANT vždy představoval jako šerosvit, hru světla a stínu. “Stejně jako byl Birdman inspirován hudbou,” říká Iñárritu, “tento film byl inspirován obrazy. Chivo sehrál velkou roli při vytváření tohoto filmu jako vizuálního uměleckého díla.”

 

Film natočili na špičkovou, nově vyvinutou velkoformátovou kameru – Arri Alexa 65. Lubezki využil řadu širokoúhlých objektivů od 12mm po 21mm, aby dosáhl extrémní hloubky. Flexibilita tohoto systému umožnila téměř neomezený pohyb kamery od extrémně detailních záběrů po panoramata v synchronizaci s filmovou akcí, sny a emocemi. Filmový štáb používal tři přístupy – teleskopické jeřáby, steadicamy a kameru z ruky – aby mohl Iñárritu později ve střižně vytvořit vizuální sekvence společně s držitelem Oscara, střihačem Stephenem Mirrione.

T

Přinášet dlouhé záběry do zcela nepředvídatelné divočiny bylo novým zážitkem pro každého. Na začátku byla tato výzva ohromující. Vzhledem k tomu, že se štáb nacházal v zimní Calgary, kde je denní světlo krátké. Okno pro natáčení během dne bylo tudíž velmi krátké a filmaři se ocitly pod velkým tlakem. U každého záběru si nikdo nemohl být jistý, že bude druhé nebo třetí jetí vůbec možné.

 

“Museli jsme vytvořit správnou choreografii podle rytmu a najít správnou denní dobu a pak se modlit, že se nezmění povětrnostní podmínky,” říká Iñárritu. “Bylo to náročné a zábavné, ale zabralo nám to hodně času, přemýšlení a zkoušek, abychom to udělali správně. Usilovali jsme o určitou patinu a atmosféru. Podmínky, které jsme si stanovili, byly tak specifické, museli jsme být velmi trpěliví, usilovat o ně a nakonec je zrealizovat. Myslím si, že jsme se také stali lovci, i když svým vlastním způsobem.”

 

Zmrtvýchvstání má premiéru 14. ledna 2016 v českých kinech a recenze se dočkáte v aktuálních recenzích příští středu.

 

http://magazin.realfilm.cz/wp-content/uploads/FINAL-trailer.jpg

Pages: 1 2 3

Přidat komentář

TOPlist