Ani ve snu! (2016)

Ani_ve_snu_34

S Laurou totiž stojí a padá celý film. Je to komplikovaná dívka, ale to se dá celkem snadno pochopit, když má rozvedené rodiče, její vlastní táta evidentně raději tráví čas na horách při lezení, než s rodinou a máma (Klára Melíšková) by ráda nepropásla příležitost trávit čas s mírně střeleným chlapem (Jan Vondráček), se kterým si ale evidentně rozumí. Laura je spíš introvert a hodně času tráví se svou nejlepší kámoškou a v současnosti je jejím velkým cílem připojit se k parkouristům, kteří chtějí natočit profi video, díky kterému by mohli odjet do San Francisca na velké setkání parkouristů z celého světa.

 

Ani ve snu! je hodně současný film. Není to žádná nostalgická vzpomínka na doby minulé, což se někdy filmařům, zvláště těm dospělým, kteří se chtějí vrátit do doby dospívání stává. Párkrát už jsme se za posledních minulých pár měsíců a let stali svědkem, kdy se ukázalo, že nostalgická rovnice s proměnnými dospívání a mládí režiséra baví akorát tak své tvůrce.

Ani_ve_snu_35

Své publikum má tenhle film velkou šanci oslovit. Jako zasloužilý čtyřnásobný strýc mohu posoudit, že jazyk postav ve filmu není žádnou trapnou šroubárnou, kdo není na youtube jakoby nebyl a co si budeme povídat, iracionalita má v tomto věku své zasloužené místo, které se ztrácí právě s věkem. Dětské postavy samozřejmě nemohou snést stejná srovnávací kritéria jako profesionální herci, v tomto žánru se zkrátka vždycky sázelo na přirozenost a ne vždycky to vyjde tak dokonale jako třeba Ondřeji TrojanoviObčanském průkazu, ale vzhledem k povaze filmu, který není primárně komedie si myslím, že typově jsou všichni vybráni hodně dobře.

 

Scenárista filmu Egon Tobiáš zvolil pro děj mix reality s podvědomím jednoduchými prostředky, které jsou ale díky Oukropcovi velmi účinné. Laura se tak do svých snů propadá díky výtahům, což je nejen srozumitelné, ale i díky Počátku Christophera Nolana zažité také pro mladé publikum.

Ani_ve_snu_40

Film je natočený jednoznačně na velké plátno, záběry jsou už od úvodních scén na horách koncipovány do velkých celků a filmaři prodají jak Slovenské Tatry, tak pražská industriální zákoutí, Vltavskou nebo mořské pobřeži v Bretagni. Díky způsobu vyprávění a scénáři si myslím, že ten film bude srozumitelný evropskému publiku, protože Ani ve snu! neoperuje s limitovanými českými reáliemi, ale pracuje s obecnými pravdami, které jsou srozumitelné jak u nás tak v Německu a jak prozradil Petr Oukropec na tiskovce, tak v současnosti film putuje po festivalech a jeví o něj zájem např. ve Skandinávii.

 

Za sebe musím říct, že se mi film Ani ve snu! zdá skutečně povedený, pokud bych ho měl srovnat třeba s Rodinným filmem, tak Ani ve snu! se mi zdá propracovanější, svižnější a neměl tak odtažité postavy.

http://magazin.realfilm.cz/wp-content/uploads/FINAL-trailer.jpg

 

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist