Kultovní japonské anime Ghost in the Shell má už řadu let velmi početnou základnu fanoušků a s vývojem počítačových efektů bylo jen otázkou času, kdy se dostane do hledáčku filmařů vysokorozpočtových produkcí.
Režisér Rupert Sanders je zajímavý filmař, pokud odmyslíme bulvární kauzu kolem jeho provalené nevěry s hlavní hvězdou svého debutu Sněhurka a lovec Kristen Stewart, která ho stála manželství a vyvrcholila velmi bizarně, když Kristen Stewart dala přednost ženám, a už rozhodně prokázal, že kouzlo filmové režie ovládá.
Pro svůj druhý drahý snímek angažoval Scarlett Johansson (Ave, Caesar, Dívka s perlou, Match Point – Hra osudu, Zaříkávač koní, Vicky Christina Barcelona, Dokonalý trik, Ona), která v thrilleru Lucy a comicsových Avengers dokázala, že je akční star první velikosti, protože oba filmy patřily k největším hitům roku, v případě Avengers dokonce všech dob.
Major (Scarlett Johansson), velitelka Sekce 9, speciální policejní jednotky, bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence.
Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak…
„Film se odehrává ve městě, jaké jste dosud neviděli, ačkoliv jeho estetické řešení mi připomíná svět Blade Runnera, ale s modernějším kabátem, jaký umožňuje současná filmařská technika,“ říká Scarlett Johansson. Zatímco ve většině současných sci-fi má svět budoucnosti nehostinný, většinou apokalyptický ráz, do budoucnosti v podání Ruperta Sanderse se podle ní budete chtít podívat. A tu možnost budeme mít od 30. března.