Martin Scorsese se opřel do rotten tomatoes a cinemascore

I mistru tesařovi rupnou nervy aneb tak dlouho se stránky s agregáty hlasu lidu dávají do hlavních médií až se i lidé co filmu opravdu rozumí prostě vytočí.

Martin Scorsese

Hollywood Reporter dal dnes prostor režisérovi Martinu Scorsesemu, který napsal vynikající komentář na téma agregátů hodnocení uživatelů všeho možného. Stalo se tak na základě sestřelení filmu matka! režiséra Darrena Aronofského studia Paramount (přehrajte si náš podcast), pro který Scorsese natočil celou řadu klasických filmů.

Vertigo (1958)

Scorsese polemizuje, zda je publikum schopno rozeznat kvalitní film. Diváci i kritika ve své době nenáviděli Vertigo Alfreda Hitchcocka a argumentuje i zkušeností Orsona Wellese s filmem Magnificent Amberson, kdy testovací publikum přesvědčilo studio, aby režisér výrazně změnil svou vizi. Dnes je tento film americkou kritikou a filmovými historiky označován za mistrovské dílo a přitom hlas lidu tento film sestřelil.

 

Scorsese ovšem v žádném případě nejde proti filmové kritice, což mají bohužel čeští filmaři v čele s Filipem Renčem a Zdeňkem Troškou v oblibě, a to bohužel nejen proti přírodnímu úkazu Kamilu Filovi, ale i někdy proti autorům, kteří nemají tendenci je prvoplánově zesměšňovat. Scorsese jde proti anonymním uživatelům, sledovačům čehokoli a slovním onanistům. Scorsese argumentuje, že ačkoli zažil okamžiky, kdy ho kritika vychvalovala i zašlapávala, což ho samozřejmě štvalo, je nezbytnou součástí celého kolotoče zvaného film.

 

Martin Scorsese a Leonardo Di Caprio během natáčení

Martin Scorsese a Leonardo Di Caprio během natáčení

Scorsese samozřejmě na konci své glosy nepřichází s žádným řešením, jen konstatováním muže, který je v branži padesát let. Jeho poselství je, aby se lidi nezaměřovali na sledování tržeb filmů, kterým stejně nerozumí. Můj oblíbený magazín Forbes bohužel ve filmové branži také moc nefunguje (pozn. redakce – zajímalo by mě, kdo rozbije hubu tomu pánovi v českém vydání, který tam psal, že investovat do českých filmů je průšvih a nejlepší investice je do Weinstein Company, která má posledních 20 filmů v červených číslech a šéfa na útěku, já se kdyžtak hlásím, nebo co říká dnes Forbes na americkým vydáním označeného miláčka zábavního průmyslu Ryana Kavanaugh, jehož firma je nyní v kapitole 11, tedy podle amerického obchodního práva v nucené správě a ve stavu ochrany před věřiteli). Scorsese řekl, že každá bublina jednou splaskne a ne každému je dáno rozpoznat hned napoprvé dobrý film. A je moc dobře, že to udělal.

 

Zde je originální článek

Přidat komentář

TOPlist