Jaká matka, taková dcera: Marlène Jobert a Eva Green

Existují herecké klany, někdy nazývané též herecká mafie a ačkoli si někdy dohromady souvislosti mezi nimi nedáváme, třeba když mají matka s dcerou jiné jméno, někdy se ukáže, že genetika je mocná čarodějka. Dvě nejpřirozenější francouzské krasavice Marlène Jobert a Eva Green jsou matka a dcera.

marlene-eva

Marlène Jobert se sice narodila v Alžíru, ale do rodiny francouzského vojáka, kde žila až do svých jedenácti let. Od dětství měla zálibu v malování, ale díky hudebním vystoupením svého bratra v sobě objevila talent pro předvádění se, kdy si sama začala psát divadelní skeče a chodila mezi amatérské herce.

 

V osmnácti letech se přestěhovala do Paříže a začala studovat konzervatoř. Ke studiu si přivydělávala kreslením reklam. V roce 1963 debutovala na jevišti v dobré společnosti Yvese Montanda a Pierra Mondyho ve hře Tisíc klaunů.

MASCULIN, FEMININ

Ve filmu prorazila už svým debutem Mužský rod, ženský rod provokatéra Jeana Luca Godarda. Režiséři jí obsazovali do rozličných rolí zejména v kriminálním a gangsterském žánru.

posledni_adresa_Jobert

Jedna z jejích prvních i u nás známých rolí je v hodně zajímavé kriminálce ze staré školy Poslední adresa (1970) zkušeného režiséra José Giovanniho. Inspektor v podání Lina Ventury je sice ochránce spravedlnosti bez bázně a hany, ale po tom, co odveze na policii opilého synka významného právníka je víceméně stažen z ulice a zaškatulkován jako nepohodlný. Jednou se na něj ale usměje štěstí, dostane k ruce mladou elévku Marlene Jobert, aby společně vypátrali klíčového svědka závažného případu.

cestujici_v_desti_jobert

Komerčním a kritickým úspěchem se stal ve stejném roce uvedený film Cestující v dešti. Napínavý psychologický thriller vyhrál Zlatý globus za nejlepší zahraniční film a kromě úspěchu v Evropě se hrál i v amerických kinech. Půvabná mladá žena Melie (Marlene Jobert) je napadena a znásilněna neznámým cizincem ve vlastním domě. Násilník se však nadále skrývá ve sklepě jejího domu, kde ho Melie objeví a zastřelí. Melie hrůzný čin nenahlásí policii, ale shodí tělo muže z útesů do moře a doufá, že tím to skončí. Do městečka přijíždí přesvědčivý, charismatický plukovník Harry Dobbs (Charles Bronson), který je přesvědčen, že je Melie do činu zapletena. Za pomoci netradičních vyšetřovacích metod, začne Dobbs pomalu a systematicky rozmotávat celý příběh. Mezitím policie nachází v moři tělo neznámého muže, kterého však nakonec identifikuje jako muže, který se ztratil již před rokem.

manzelezrokuII_jobert

Hned o rok později Marléne Jobert znovu bodovala s úspěšným hitem, tentokrát v historické komedii Manželé z roku II (1971) a po boku oblíbeného Bebela. Nicolas Philibert byl nalezenec. Vyrostl v rodině obchodníka s vínem v Nantes Gosselina. Když dospěl, oženil se s jeho dcerou Charlottou. Bylo to 16. února 1786. Ctižádostivé a domýšlivé dívce však prostý Nicolas nestačil, a zakoukala se do bohatého barona. Žárlivý Nicolas barona zabil, a nezbylo mu, než si zachránit život útěkem do Ameriky. Přeplul oceán jako černý pasažér s prázdnou kapsou, ale za chvíli si vedl k oltáři dceru největšího boháče v kraji. Jenže těsně před osudným ano, vyšlo najevo, že Nicolas má jednu ženu ve Francii. A právě v té době tam zuřila, nebo vítězila (?) revoluce. A jednou z jejích vymožeností byl zákon o rozvodu. A tak Nicolas znovu nasedl na loď.

valka_policajtu_jobert

Posledním filmem, který u Marléne Jobert připomeneme je drsná policejní kriminálka Válka policajtů z roku 1979. Parta správných policistů, kteří ctí zákony na straně jedné, na straně druhé úplatní policajti, kteří spolupracují se zločinci. Claude Brasseur, který stojí na správné straně zákona chce dokázat, kdo porušuje u policie zákon. V tom mu zdatně sekunduje Marléne Jobert jako kolegyně policistka. Mají velké podezření, čekají jen na vhodnou příležitost. Ta se brzy naskytne a válka policajtů začíná.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist