POD POVRCHEM: Když diváci rehabilitují filmy sestřelené kritikou

Jsou filmy, které kritika na jejich cestě do kin neoprávněně sestřelí a ty důvody mohou být různé. Cesta na rehabilitaci je dlouhá a časově náročná, ale někdy se stane, že si diváci takové filmy časem zamilují a vezmou na milost.

blade_runner_1

Ponechme stranou už známé případy, které máme na RealFilmu jako Vertigo Alfreda Hitchcocka, Blade Runner Ridleyho Scotta nebo Fontána Darrena Arronofskyho a mrkněme na filmy, které třeba už my na RealFilmu rozpoznané máme a až po pár letech života je začala uznávat i divácká obec.

 knowing_bild_02

   Jedním z takových filmů je třeba ProroctvíNicolasem Cagem. Kritici době uvedení nenáviděli cokoli, kde tento excentrický herec hrál, včetně další ne úplně doceněné pecky Špatnej polda. Rád bych ale dodal, že v době premiéry jsem žil v Německu a tam se k tomuto filmu stavěli kritici od začátku velmi dobře. Jediný americký kritik, který tento film označil za sci-fi roku byl Roger Ebert. Tak se na to podívejme, filozofická sci-fi, napínavý a ne úplně triviální příběh, vynikající scéna s pádem letadla a velké finále a voilá. Takže 41% na metacritic a 33% na rottentomatoes, to jako vážně?

posledni_pevnost_1

Režisér Rod Lurie byl vždy kontroverzní osoba, takže skutečnost, že kritici sestřelili jeho film Poslední pevnost Robertem Redfordem nebylo až tak překvapivé. Jestliže metacritic filmu dal nějakých zoufalých 43% a rottentomatoes to měl velmi obdobné, dnes po 16 letech od premiéry můžeme říct, že je to skvělý film a jeho hodnocení zaslouženě výrazně stoupá.

šílenství_3

Kritici také absolutně nepoznali mistrovské dílo v horroru Johna Carpentera Šílenství z roku 1994, které objevují diváci také postupně. Scenáristicky vynikající snímek se spoustu výborných hereckých výkonů a vytříbeným vizuálem dostal od kritiků ve své době 53% a dnes je z dosud jmenovaných filmů vůbec nejlépe hodnoceným filmem.

Přidat komentář

TOPlist