Nejzajímavější filmy o posmrtném životě

Existuje život po životě? Co se děje potom, co zavřeme oči? Propadneme se do černočerné tmy? Přijdeme do Ráje? Nebo pekla? Jak si filmaři představují momenty o tom, co přijde potom.

Nejslavnější filmové konce

Začneme připomínkou dvojice klasických filmů, které v padesátých letech sice doznaly jistého uznání, ale za klasická díla je považujeme vlastně až od devadesátých let. Oba filmy vznikly podle předloh Pierra Boileaua a Thomase Narcejaka, oba filmy jsou si v určitých rysech podobné a oba filmy vás dodnes napnou až do poslední minuty.

 

Ten první film se jmenuje Ďábelské ženy a je o sadistickém učiteli soukromé školy, kterého jeho manželka a milenka sprovodí ze světa, když ho utopí v bazénu. Dokonalá vražda má ovšem jednu chybu, když se vypustí starý špinavý bazén, na jehož dně by měla být mrtvola ředitele, není tam nic než špinavé dno. To co následuje slabším povahám může přivodit i infarkt.

Vertigo (1958)

Tento film si tak zamiloval Alfred Hitchcock, že když se o něm pochvalně vyjádřil, že by chtěl také něco takového, oba pánové mu napsali legendární Vertigo, které se v originále jmenuje Zpátky z říše mrtvých. Propuštěný policista trpící závratěmi nedokáže zabránit smrti ženy, kterou sleduje pro svého přítele, protože pochopitelně spáchá sebevraždu skokem z vysoké věže zvonice. Jenže jaké se koná překvapení, když mrtvou ženu potká na ulici, má jiné šaty a vlasy, ale je jí dokonale podobná. A poslední věta o předchozím filmu se dá použít také.

Joel Schumacher

Velký zájem o posmrtný život přinesly knihy a besedy Raymonda Moodyho, které rozjitřily fantazii scenáristů, jež měli k dispozici článek o experimentování mediků se stavem klinické smrti. Vznikl z toho snímek Hráči se smrtí (Flatliners), moralita s herci, kteří se stali později doslova ikonami filmového plátna, jen považte Julia Roberts, Kevin Bacon, Kiefer Sutherland.

Michael Douglas si přečetl článek v novinách o podivných medicínských experimentech na jedné americké vysoké škole a věděl, že by to mohl být zajímavý film. Douglas měl velmi dobré vazby se studiem Columbia, které je vlastně v jeho producentské kariéře víceméně jeho domovským studiem. Pro režii snímku si překvapivě vybral Joela Schumachera, který mohl podobný snímek natočit – měl zkušenosti s ansámblovým filmem a vytvoření atmosféry prokázal již v The Lost Boys.  Jeden z mých nejoblíbenějších filmů má neuvěřitelně silnou atmosféru, působivý hudební doprovod Jamese Newtona Howarda. V tomto filmu se už filmaři hodně odvázali i obrazově, protože využili postupů z horrorových filmů. Bohužel remake z loňského roku se poněkud nepovedl.

 

Velmi specifickým snímkem devadesátých let je film stále nedoceněného australského režiséra Vincenta Warda s Robinem Williamsem o posmrtném životě What Dreams May Come, který vznikl díky neskutečné vizi očistce vycházející z renesanční literatury. Film je to velmi těžký, komerčně nedopadl vůbec dobře a nepodrželi jej ani kritici. Za zmínku ale určitě stojí.

http://magazin.realfilm.cz/wp-content/uploads/FINAL-trailer.jpg

Nejslavnější comicsové adaptace II.

Poslední snímek, který dnes zmíníme je Constantine režiséra Francise Lawrence s Keanu Reevesem a Rachel Weisz, který je blockbusterem podle comicsu, u kterého jde o posmrtný život v první řadě. Vizuálně vytříbený a na mainstream velmi odvážný snímek natočil do té doby režisér klipů a reklam Francis Lawrence a pozdější dvorní režisér série Hunger Games ostudu si rozhodně neudělal, i když oproti comicsové předloze dostál ve svém podání řadu změn.

John Constantine (Keanu Reeves) má zvláštní dar. Je médiem mezi světem živých a mrtvých. Už odmalička vidí příšerné démony a proto se rozhodne spáchat sebevraždu. V pekle stráví dvě minuty, které ho přesvědčí o tom, že tam rozhodně nechce. Jelikož je katolík a ví, jak to na světě chodí, snaží se vykoupit tím, že vymýtá duchy a posílá je zpátky satanovi. Isabela Dodson (Rachel Weisz) spáchá sebevraždu, což je podle jejího identického dvojčete Angely vyložený nesmysl a když jí farář odmítne důstojný smuteční obřad a oznámí jí, že skončí navždy v pekle, rozhodne se Johna vyhledat. Jenže Constantine kouří jednu cigaretu za druhou, má rakovinu plic a chybí mu už jen pár dní. Přesto se rozhodne Angele pomoci. Brzy zjistí, že se dostali do mocenského konfliktu mezi Bohem a satanem, který chce na zemi započít apokalypsu.

Lawrence je jištěn dobrým scénářem, který je na studiový film slušně nekorektní a kvalitními herci. Keanu Reeves, který se odmítl nechat odbarvit na blonďáka (díkybohu) odehrává s Rachel Weisz solidní výkon, který jim umožňuje střídat dobrý mainstream s art filmy, ale do kapsy je hravě strčí dvojice archanděl Gabriel v podání Tildy Swinton a satan v nehorázně komické a zároveň velmi husté kreaci švédského internacionála Petera Stormara. Zaujme i v epizodní roli začínající Shia La Beouf.

Přidat komentář

TOPlist