V zajetí démonů (2013)

IMG_0914.dng

Scénář je dílem zkušeného tandemu Chada a Carey F. Hayesů, kteří jsou zodpovědní třeba za celkem slušný horror „Dům voskových figurín“. Ti se při psaní snažili zachytit neodvratné zlo zamířené proti dvěma rodinám, z nichž jedna je beze zbytku katolická a druhá sice věří, ale nikterak se v církevních strukturách neangažuje. Díky tomu dostává tento snímek podobu moderního horroru pro současnou sekulární společnost, která velmi často zapomíná, že existují kromě stavu bankovního účtu i jiné věci mezi nebem a zemím, kterým je úplně fuk, že ráno vstáváte do práce nebo věšíte prádlo (obojí pochopíte při sledování filmu).

 

Na celém projektu je velmi příznačné, že všem tvůrcům se námět velmi líbil, ale při čtení scénáře se všichni přistihli, že si ho raději čtou přes den. Ostatně v potemnělém sále jsme podle mého názoru tolik koncentrovaného děsu neviděli již drahnou dobu, a to si vezměte, že ve filmu neuvidíte prakticky žádnou krev ani hektolitry slizu. Wanovy se zkrátka povedlo geniálně koncentrovat atmosféru pořádné hrůzy a přitom obsáhnout to něco, v čem naprosto selhalo Kubrickovo „Osvícení“, tedy propracovanou stránku dobra, jako ekvivalent ke zlu. Film „The Conjuring“ je na rozdíl od „Vymítače ďábla“ filmem, který není za každou cenu cynický nebo útočný vůči katolické církvi, jež je poslední dobou až příliš snadným cílem.

THE CONJURING

Předně bych chtěl vyzdvihnout skutečně vynikající práci castingového režiséra, který velmi citlivě zamíchal hlavní hvězdy a herce s dětskými představiteli. Takhle přirozené a přesvědčivé výkony jsou v rámci žánru naprosto mimořádné. V dětských hercích je třeba opět vyzdvihnout úžasnou Joey King, která po skvělém výkonu v Emmerichově „White House Down“ jistě nedá spát castingovým specialistům pro role dospívajících dívek.

 

Kameru měl na starosti tradiční spolupracovník Jamese Wana kameraman John R. Leonetti. Takhle složitě komponované záběry jsem na plátně už hodně dlouho neviděl a místo prvoplánových lekaček se dočkáme skutečně pečlivě budovaného napětí ryze filmovými prostředky. Ruku v ruce si musí zasloužit pochvalu střihač a pánové a dámy ze zvukového departmentu. Tenhle film je bezpodmínečně nutné vidět v kině s co nejlepší zvukovou aparaturou.

 

conjuring titulka

Design tzv. „opening credits“ je zajímavá a legitimní filmová disciplína a pokud je provedená opravdu dobře, vznikne z toho velmi zajímavý krátkometrážní film. U nás na Realfilmu už jste se mohli pod drobnohledem mrknout třeba na opening credits Fincherova thrilleru Muži, kteří nenávidí ženy.

The-Conjuring

Úvodní titulky, které jsou ve filmu umístěny až na konci snímku, jsou dílem malého chicagského grafického studia Becker Design. Jejich autorem je Aaron Becker, který s Wanem spolupracoval již na filmu Insidious.

Conjuring-01

Pokud vládnete angličtinou, vezměte zavděk tímto článkem na spřáteleném americkém serveru www.artofthetitle.com – konkrétně pak tímto. Upozorňujeme, že pro sledování doporučujeme vzít si pleny.

 

capture_27082013_160617

OPENING CREDITS PŘEHRÁT ZDE

„V zajetí démonů“ je suverénně nejlepším horrorem posledních let a právem dosáhl statusu žánrového klenotu. Dvojka už je natočena a plánuje se trojka! Realfilm snímek vřele doporučuje ke zhlédnutí!

http://magazin.realfilm.cz/wp-content/uploads/FINAL-trailer.jpg

http://magazin.realfilm.cz/wp-content/uploads/FINAL-trailer.jpg

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist