Děsivé dědictví (2018)

hereditary

USA, Hereditary, režie a scénář: Ari Aster, hudba: Colin Stetson, kamera: Pawel Pogorzelski, střih: Lucian Johnston a Jennifer Lame, hrají: Alex Wolff, Toni Colette, Gabriel Byrne, Milly Shapiro

 

127 minut, 2.00:1, ARRI Alexa Mini, Panavision Primo a PCZ Lenses, barevný

 

Film:

 

LIDEM S PSYCHICKÝMI PROBLÉMY NEBO TĚM, KTEŘÍ MAJÍ PROBLÉMY SE SVOU DOMINANTNÍ MATKOU, DOSPÍVAJÍCÍM SYNEM NEBO MAJÍ DCERU, KTERÁ VYDÁVÁ DIVNÉ ZVUKY DŮRAZNĚ DOPORUČUJEME ZAPOMENOUT, ŽE EXISTUJE TENTO FILM!

 

Tahle rodina v Utahu nemá úplně na růžích ustláno. Na první pohled jim ovšem nic nechybí, jsou očividně zajištění, mají vlastní dům, dvě auta, vše je upravené, čisté a klidné. Annie (Toni Collette) je výtvarnice na volné noze, která vyrábí prostorové artefakty a Steve (Gabriel Byrne) je prostě Steve, klidný postarší chlápek, jenž to má v hlavě srovnané. Mají ještě dospívajícího synka Petera (Alex Wolff), puberťáka, který si rád zakouří trávu a podívá se na pěknou spolužačku sedící před ním a třináctiletou Charlie (Molly Shapiro) – extrémně klidnou a tichou dívku, která občas vydává podivné zvuky s jazykem. A pak mají babičku. Tedy měli. Babička právě umřela.

 

Pro Annie to není zdaleka taková rána, protože babička byla evidentně magor, ale ví, že malou Charlie to hodně trápí. To ale ještě neví, že Charlie dělá ve svém volném čase hodně podivné věci. První noc po pohřbu najde Annie v babiččině opuštěném pokoji krabici s alby a okultními knížkami. Další potvrzení toho, že babička byla pošuk.

desive_dedictvi_2

Kritikou nejlépe přijatý horror letošního roku (minimálně do dneška) sliboval od samého začátku mnohé. A nyní ho tedy máme konečně i v našich kinech, takřka měsíc a půl od své americké premiéry a opovažte si ho pouštět doma! Tenhle film na malé obrazovce ztratí více než polovinu atmosféry, a to je zatraceně dobrá zpráva. Děsivé dědictví totiž není žádný film od Amazonu nebo Netflixu, tohle je poctivý filmový kousek natočený filmovými prostředky, bratru za 10 milionů dolarů. Budeme-li ho hodnotit z ryze filmového hlediska, je tedy mladé tvůrce rozhodně pochválit. Celý interiér děsivého domu natočili v ateliéru v Utahu. Film se hemží vynikajícími nápady a z výtvarného hlediska je to špičkové.

desive_dedictvi_6

O čem se mluví a jistě ještě dlouho mluvit bude je ale scénář. Ari Aster totiž vyzval na souboj ty nejlepší v žánru a dlužno dodat, že vlastně docela obstál. Jestliže James Wan postavil sérii V zajetí démonů (I a II) na rodinném příběhu manželů Warrenových, kteří se v zájmu dobra musí utkat se zlem a podmanil si publikum na celém světě, Aster si zvolil také rodinný příběh, ale vsadil nato, že se diváci ve filmu ztotožní s narušenými rodinnými vztahy, což je téma které se zadává aspirujícím scenáristům na filmových školách, protože z důvodu nedostatku vlastních životních zkušeností, mohou popsat své reálné zážitky u sebe nebo svého okolí.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist