Děsivé dědictví (2018)

desive_dedictvi_3

Aster je očividně filmař inteligentní a zná velmi dobře žánrová pravidla a jistě pořádně nadíval klasické horrory v čele s Devátou bránou a Rosemary má děťátko od Romana Polanského. Pokud se za poslední rok podíváme na plátna kin, tak snímky Zabíjení posvátného jelena a matka! Polanského přiznaně citují. Aster ovšem spíš než filmové scénáře upřednostňuje horrorové klasiky literární, ačkoli se netají svou příchylností k prvnímu Halloweenu Johna Carpentera a vzdává poctu i slavnému Peteru Greenwayovi. A těch žánrových citací je tam požehnaně a přiznám se, že pro horrorové fandy může být Děsivé dědictví na jedno zhlédnutí dost málo.

 

A to je patrné už od prvních dvaceti minut. Příběh a jednotlivé motivy jsou tak košaté a ve svém důsledku tak zakončené, že pokud celý děj budete chtít více pochopit, bude to chtít vidět určitě víckrát. Potíž je ale v tom, že ne každý to dá. Pokud se totiž ponoříte do atmosféry, tak je dost možné, že vám to jednou bude stačit a vícekrát už to vidět nebudete muset. A takových diváků je podle mě většina.

desive_dedictvi_4

Hlavním problémem tohoto snímku, na který upozornila řada internetových serverů je v tom, že diváci odchází z kina se smíšenými pocity. A je to pochopitelné. Právě se totiž vrátili z více jak dvě hodiny dlouhého filmu, při kterém měly nervy jak špagáty a výsledek nepřináší uspokojivou katarzi. Respektive přináší, pokud znáte Polanského mysteriózní filmy, tak už zřejmě tušíte, že závěrečné minuty nabídnou opravdu hustou podívanou, po které si ale rozhodně neoddechnete. A zřejmě vrcholem tohoto snímku by bylo, kdyby na něj tvůrci už raději nenavazovali a nechali jej suverénním filmem, ale prozatímní tržby tomu asi úplně nenasvědčují, protože když do něčeho vrazíte 10 a vyděláte přes 70 a minimálně dalších 30 až 40 milionů do pěti let přijde na účet vaší firmy, tak tuhle zlatou krávu ještě zkusíte podojit. A to pak bude opravdová zlomyslnost.

 

Po herecké stránce, zde všichni představitelé odvádí parádní výkon. V souvislosti s Toni Colette (Šestý smysl) už se dokonce začíná hovořit jako o druhé oskarové nominaci, kterou jistě podpoří i skutečnost, že byla výkonnou producentkou celého projektu. Příjemným překvapením je výkon výrazného, a podle dostupných informací docela vyšinutého, Alexe Wolffa a výborně zahrál i Gabriel Byrne, který by si zasloužil hrát v lepších filmech a dává vzpomenout, jak zazářil v kultovním thrilleru Obvyklí podezřelí. Zcela mimo kategorie hodnocení je dětská představitelka Milly Shapiro, která je naprosto dokonalá.

desive_dedictvi_5

Děsivé dědictví je povedený intenzivní film. První střih měl přes 3 hodiny a upřímně si dovedu představit, že by ten fungoval i v takovéto na dnešní dobu hodně přepálené délce. Dvě hodiny jsou ale tak akorát a poslední půl hodinku z paměti už nikdy nevymažete. To vám slibuji a zároveň mi nenadávejte, že jsem vás nevaroval. Mimochodem ten zvuk je děsný, však z traileru víte o čem hovořím.

http://magazin.realfilm.cz/wp-content/uploads/FINAL-trailer.jpg

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist