Průvodce filmy o Kmotrovi

kmotr III_1

Michael převezme obchody a rodinné záležitosti s neúprosnou razancí při které uplatňuje své vysoké intelektuální vlohy. Paralelně sledujeme příchod rodiny Corleone do Spojených států amerických, kde se odvíjí strhující příběh odvrácené verze Amerického snu.

Druhý díl byl od počátku koncipován jako megahit a Coppola nejenže zakázku naplnil, ale dokonce stvořil takové pokračování, které se bez problému vyrovná originálu. Fenomenální přijetí mu však vyneslo finanční prostředky, slávu, limuzínu Mercedes Benz za nejúspěšnější film Paramountu a především moc.

kmotr III_2

Z pozice producenta se snažil uplatnit na režijní křeslo Martina Scorseseho, ale studio bylo proti. Coppola se nakonec rozhodl film zrežírovat sám, ale měl poměrně zajímavé podmínky – druhý díl musí navazovat na první, aby se dal promítat hned vzápětí a vypadal jako jeden velkolepý snímek, studio mu umožní natočení levného snímku Rozhovor s Genem Hackmanem (který je dnes kritikou považován za zásadní umělecké dílo) a povolí mu v klidu dopsat scénář k filmu Velký Gatsby. Vše bylo najednou jiné a to co bylo dříve naprosto nemyslitelné, šlo najednou úplně hladce.

Kmotr II se natáčel 104 dní a pracoval na něm téměř identický štáb. Některé role musely být přeobsazeny a často se hovoří o tom, že z důvodu honorářových nároků. To ovšem vylučuje případ Jamese Caana, který se ve filmu mihne v jedné flashbackové scéně, za kterou inkasoval stejný honorář, co za natočení celého prvního dílu. Často byla pravda mnohem prostší, někteří herci ve filmu zkrátka účinkovat nechtěli a Richard C. Castellaneto odmítl pro roli znovu přibrat 25 kilogramů. Výrobu ale opět provázely problémy. Al Pacino dostal zápal plic v Santo Domingu a zpozdil natáčení o celý měsíc.

kmotr III-2

Coppola se nakonec radoval z dalšího scenáristického Oskara, ale získal i vytouženého režisérského. Jako jeden z hlavních producentů si také odnesl Oskara za nejlepší film, což je naprosto neuvěřitelný historický úspěch, vzhledem k tomu, že se jednalo o dílo s římskou číslicí za názvem. Jediné další oceněné pokračování je tak Pán prstenů: Návrat krále, kde byl Peter Jackson vyznamenán za celou trilogii.
Druhý Kmotr pokračuje ve vysoko nastavené laťce a promyšleným příběhem nám odvíjí další tóny temné filmové symfonie. Film sází na psychologii postav, velkorysou výpravu a vysokou řemeslnou kvalitu.

 

Stárnoucí Michael Corleone bilancuje svůj život a chtěl by podnikat už pouze ,,čistě“. Dostává se však opět do střetu s mafií i s obchodními partnery z Vatikánu, které předznamenají jeho neodvratitelný pád.

Uzavření této nadmíru zdařilé trilogie je opět zcela v režii stylisticky i výtvarně mimořádně zdatného vypravěče Francise Forda Coppoly. Životní výkon zde podává Andy Garcia v roli nekompromisního nástupce nové generace, přesto je třetí díl poznamenaný aurou dokonalosti, kterou chtěl Coppola dosáhnout. K tomu, aby třetí díl dostál úrovně svých předchůdců však objektivně chyběla vůle herců z předchozích filmů.

Pages: 1 2 3 4

Přidat komentář

TOPlist