Řbitov zviřátek (2019)

PET SEMATARY

USA, Pet Sematary, režie: Kevin Kölsch a Dennis Widmyer, scénář: Jeff Buhler podle románu Stephena Kinga, hudba: Christopher Young, kamera: Laurie Rose, střih: Sarah Broshar, hrají: Jason Clarke, Amy Seimetz, John Lithgow, Jeté Laurence, Obssa Ahmed, Alyssa Brooke Levine

 

101 minut, 2.39:1, ARRI Alexa, barevný

 

Film:

 

Rodina Crandleova přijíždí na venkov v Maine, aby mohla v klidu vychovávat děti Gage a Ellie. Louis (Jason Clarke) je praktický lékař a místo si našel v nedalekém univerzitním kampusu, kde jak doufá, bude obvazovat naražená kolena nebo předepisovat prášky na teplotu. Jenže už první den je všechno jinak. Studenta Victora Paskowa srazí náklaďák a on se bude muset dívat na proraženou lebku mladíka, který ještě před svým skonem, (nebo snad po něm, božínku?) Louise varuje před překročením jistého prahu. Ano, to totiž neklidné duše z jiného světa dělají, hovoří v hádankách.

 

Jenže ani doma nevládne taková idyla. Za novým domem je totiž silnice, kudy jednou za čas projede plnou rychlostí náklaďák. Takové malé mainské Česko. Ale to není vše. Za tou silnicí je les, který je součástí pozemkové parcely jejich domu, kde je taková bizarnost. Řbitov zvířátek. Místo kam zdejší děti pochovávají domácí mazlíčky. Ellie tam jednou ze zvědavosti zavítá a potká se tam se starším opuštěným sousedem Judem (John Lithgow), který se stane brzy rodinným přítelem. Čas plyne.

PET SEMATARY

Běžného rána Jud zavolá diskrétně Louise a ukáže mu tělo jejich přejetého kocoura Churche. Žádné dítě by nemělo být konfrontováno se smrtí, pomyslí si oba zničení rodiče a Louis na radu Juda, nic zlého netucha, Churche pochová kousek za Řbitovem zviřátek. K jeho obrovskému překvapení je Church druhý den ráno v pokoji jeho dcery. Mrtví se někdy vracejí. Je to ale dobře? Tragédie se blíží a zoufalí rodiče dělají zoufalé věci.

 

Říká se, že Stephen King otálel tři roky než svou knihu předal nakladateli. Může to být reklamní trik, ale také nemusí. King už nikdy nenapsal něco tak silně psychologického a temného jako je právě tento román, který si pohrává s největším tabu v americké kultuře – smrti dítěte. V žánru horroru je to v americkém mainstreamu tabu od konce sedmdesátých let, kdy se stal králem popcornové zábavy Steven Spielberg. A ani v roce 2019 tvůrci určité hranice nepřekročí.

PET SEMATARY

Na druhou stranu, v tomto filmu si režiséři natolik pohrají s divákovou psychikou, že se domnívám, že pro hodně diváků bude tento film absolutně nestravitelný. Klíčová scéna je natočena takovým způsobem, že i když nic nevidíte, je to takový děs, že to spolehlivě předčí hektoliktry slizu nebo rozšlapanou hlavu Michaelem Myersem.

 

Film produkoval Paramount skrz velezkušeného Lorenza di Bonaventuru, který je přeci jen větší specialista na akční žánr než horrory, ale jelikož Paramountu utíkají ohromné zisky z horrorů, kterým Paranormal Activity a aktivity Jasona Bluma nebyly dost nóbl a prodělali stovky milionů dolarů na podivných pokusech o rodinnou zábavu (třeba Monster Truck), o kterou nikdo nestojí, došlo i u tohoto studia na nejhorší. Budou se muset sami přihlásit o slovo.

Pages: 1 2

Přidat komentář

TOPlist